Vad har hänt med mitt hår?
Började färga mitt hår rött i början av detta år och färgade det ungefär med 1 1/2 månads mellanrum. Men struntade i att färgade det förra månaden då jag inte kände för det. Och nu börjar mitt hår bli "segt" och fettigt. Jag tappar även mycket hår och jag får en väldans ångest över det:( Men när jag färgade håret så var mitt hår underbart och jag tappade sällan hår.Jag vet inte vart jag ska ta vägen då jag vill få tillbaka min naturliga hårfärg och mitt fina vackra mjuka hår:( Så någon som vet vad som händer eller har någon mirakelkur mot det?:(

Massor av inpackning och jag tror du tappar hår helt normalt. Det är inte ovanligt med fällning på våren!
Sen har jag hört att om man färgar håret för mycket så tappar man mer hår. Men sex veckors mellanrum tycker jag inte låter så nyttigt för håret. Eller du kanske kör med Henna?
Henna är naturligt färgmedel och ger håret näring. Du kanske ska pröva lite olika hemma gjorda inpackningar för att lugna håret efter alla färgningar.
Angelica
#1Ja okej tur det:)
#2 Men färgen försvinner ju väldigt snabbt när man har färgat det rött. Och jag vill ju ha det RÖTT:) Men jag tycker det är konstigt att håret började krångla för några veckor sedan, och jag färgade håret sist i april om jag inte minns helt fel. Så mellan april och slutet av maj var håret fint men sedan började det krångla.Nu fick jag dåligt samvete för att jag har utsatt mitt underbara hår för detta :/ Aja tack för informationen iallafall:)
Jo jag vet hur det är med rött hår! Ingen idé att ha de så här års, solen tar bort det direkt! Men Köp Henna och prova på en slinga i underhåret! Jag gjorde de för typ en och en halv månad sen och färgen vägrar lämna håret!
De vart inte min nyans som jag ville ha, men hon i butiken sa att man kan blanda i svart så blir det mörkare :) Har inte prövat än, men ska nog göra de till hösten :)
Angelica