Mardröm
Idag gick jag för att klippa mig. Såg fram emot det då jag verkligen hade sparat mit lugg och längd på hår för att kunna göra något. Jag visade en bild på hur jag ville ha det. Och så börjar hon klippa. Luggen blir way för kort utan att jag hinner säga till och det "uppklippta" syns inte ens.. jag frågar om hon verkligen har klippt upp det men då säger hon att "man vill ju inte ha tunt hår längst ner" så jag gav upp efter den kommentaren. När jag går därifrån efter att ha betalat över 300 spänn så blir jag så jävla ledsen, gråter hela vägen hem för nu måste jag vänta på att min lugg ska växa ut - igen
Detta va en 4:de års elev som klippte mig, kan jag ändå gå dit och be dem att åtminstone klippa upp håret RIKTIGT?
//Forgetful
Åh nej vad jobbigt :/
Kunden har alltid rätt! Tycker klart du kan säga till om att du inte vart nöjd med ditt resultat. Detta kan ju också hända fler som vill ha uppklippt.
"Man vill ju inte ha.. .. …" Det handlar ju om vad kunden vill ha. Hon borde absolut ha klippt upp mer om det var de du önskade. Det är ju först o främst du som ska bli nöjd. Hellre nöjdare än frisören själv.
// Fawo (;
Ja jag ska dit idag och säga att de får klippa upp det. Asså det uppklippta är inte ens en decimeter kortare än det övriga håret och det kallar inte jag uppklippt :/ Bilden jag hänvisade till va inte ens i närheten, man kan tro att ett barn fick se bilden och bara uppfattade ordet "lugg" och klippte en helt vanligt rak lugg -.- för det första va luggen sne och sen mycket längre men det går ju inte göra något åt och det gör mig så jävla ledsen så nästa gång när det växt ut i den längd jag vill ha ska jag klippa luggen själv för frisörer får då aldrig till min -.-
//Forgetful
Man måste vara väldigt noga med vad man säger till frisörer. Säga precis hur man vill ha det, och kanske upprepa. Be dem ta liiiite till att börja med, så man får vänja sig lite. Har Blivit "utsatt" för samma sak som dig flera gånger när jag var yngre. Nu är jag väldigt bestämd när jag går till frisören. Blir lite bättre varje gång. Att gå till samma (när man hittat en bra) är också ett tips, för då lär de känna en och hur du vill ha det.
Trist att det blev såhär för dig :/
/Jessica
Säger du till i tid kan du gå tillbaka och klaga. Och då gör dom något åt de
Jag va där idag, de klippte upp håret och det blev bra :) jag tyckte först det blev för lite uppklippt på ena sidan och sa till om det. Hon klippte lite till men jag tyckte det fortfarande va för långt, då kom den riktiga frisören och rättade henne för jag sa att jag alltid har snebena och så klippte hon till det :) ska aldrig klippas av en elev igen iaf :O xD
//Forgetful
Det är det värsta problemet med frisörer - dem flesta klipper hur dem kan och inte hur du vill… en gång gick jag till *en riktig* frisör och efter klippning såg jag ut precis likadan som innan klippning…
Välkommen till ferretplanet.se :)
Trist att du inte blev nöjd, men bra att du fick det tillrättat. Som #3 säger, man måste vara tydlig. Det är svårt för frisörerna att förstå exakt hur man vill ha det annars. Det är väldigt bra att hålla en öppen dialog med frisören under hela klippningen, det är oftast lättare att förklara detaljerat då, samt att om man är tyst tar ju frisören förgivet att man är nöjd som hon/han klipper.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Ja klart man måste va tydlig med en beskrivning men med tanke på att jag som kund fick visa henne till rätta är liite fel :/ hon va elev ja men tycker ändå hon ska kunna det eller att iaf den frisörerna som jobbar där ALLTID ska kolla hennes klippningar för hon fick rätta till en del denna gången när hon va klar ;/ jag sa att min uppklippning inte va lika lång på ena sidan och sa till henne att ta mer där men hon tog fortfarande inte tillräckligt -.- tur att den andra frissan kom och kollade och fixade för annars hade jag fått sitta där och blarra på eleven för hon sa hela tiden emot mig…
//Forgetful
I flera år hade jag en och samma frisör. Hon vågade klippa upp mitt hår ordentligt och göra häftiga frisyrer!
Jag fick panik när någon sa att hon gått i pension! Letade frisör länge och väl. Men det är INGEN som faktiskt VÅGAT klippa upp mitt hår. Inte ordentligt!
Men nu, har jag ÄNTLIGEN hittat någon som vågar!
Jag ska spara till lååångt hår :3 sen nä jag tröttnat på det så ska jag också leta upp en och samma frisör :P
//Forgetful