Hemskt hår!
Mitt hår är jag så trött på.. Nu har jag ingen tillfällig bild.. Men när jag ska gå och toppa mitt hår hos frisören (gör det ungefär var/varannan månad) så klipper hon alltid så mycket längre. Det är inte att hon är dålig, för jag trivs verkligen med henne, men… Så slitet hår kan jag väl ändå inte ha när jag klipper mig så ofta?
Jag duschar mig varannan dag, dels för att jag alltid har haft så konstigt hår… Vet att det inte är så bra att duscha håret så ofta, men.. Jag kan inte tvätta håret bara 2 - 3 gånger i veckan, för det blir vidrigt!
Har heller inte så jätte mycket pengar så jag kan köpa massa produkter.

Det rekommenderas att man klipper sig var 3 månad, men allt beror på hårkvalite, vilken frisyr man har och hur man tar hand om håret faktiskt.
Vad gör du med ditt hår? Färgningar och blekningar sliter jättemycket, likaså om du använder plattång/locktång, tuperar osv.
Jag tycker det räcker om man tvättar håret varannan dag, använder bara Balsam så schampoo gör mitt hår skört. Använder hårolja, finns överallt och kostar mellan 50-150 kr för de flesta. Räcker länge.
Qui dormit, non peccat
#1: Jag färgar inte håret och plattar inte heller. Gör jag det, använder jag skyddsspray, men det hjälper ju inte så mycket ändå…
Hårolja gör mitt hår så flötigt.. :/

Du ska ju bara ytterst lite, och i topparna. Inte i hårbotten eller större mängder, en droppe max två liksom.
Qui dormit, non peccat
#3: Jo jag vet. Har en kompis, utbildad frisör, som jag fick sådan Olja ifrån och då visade hon. Men hjälper inte, blir ändå flötigt.. :/