Hår iFokus

Hår

Etiketter: färgblekningtoning
Läst 10840 ggr
Mboop
0

röd/brun orange blondt missfärgat hår.

Nu har jag gjort ett misstag , vag färgade mitt svartbruna hår med blond färg , jag använde någon slags Schwarzkopf L+ blonderingsfärg.   Och , som rubriken säger fick jag missfärgat hår.

Nu skulle jag vilja ha en BRA blonderingsfärg. Har hört massa olika kommentarer om Mood färgen . men det beror ju på årtypen och sånt. men jag har ganska grova hårstrån, och inte så jätte slitet hår om man tänker på hur mycket jag har färgat det . För det mesta har jag haft rött . men nu har det varit a hell of a long road out of hell , det röda var jättesvårt att få bort från håret . och nu när jag blekte märkte jag att den inte var borta , eller den har bara gömt sig under det bruna.

Har ni något bra förslag som ni tycker om ? jag försöker att bleka det tills det blir ljus blondt, sen efter det ska ja slinga det med olika nyanser av mellanblond och mörkblond , så det inte sliter så mycket , och att utväxten ser naturlig ut pånåt vis .

FÖRSLAG ! Tack i förväg ! :D

Alex
1

Du fick inte missfärgat hår. Från så mörkt krävs det oftast betydligt fler blekningsomgångar än en för att få ljust hår. Man får räkna med att det tar tid, och gå med halvblekt hår i perioder för att håret ska få vila mellan blekningarna. Eller så går man till en frisör och får professionell hjälp. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

lsoderberg
0

jag fick färga mitt med 15 burkar färg för att få platina blont hår, och då hade jag poly blonde L1++ ;) och ja jag tappade några slingor av mitt hår då, så jag färgade mörkt och började sköta de bättre :)  men mitt hår va så jävla slitet så färgen tog inte så bra. men då va mitt hår VÄLDIGT slitet:)

[Thiah]
0

Jag använde, på raken, 6 blekningar och en avfärgning för att få mitt superduper röda hår blont igen. Inget jag rekommenderar men jag har gjort det två gånger. Denna gång var det ännu lite oranget i håret men inte så farligt.

Mboop
0

Ohh  D:     men .. jaa , tack för att ni delade era "berättelser"  , Jag har en kompis som färgade sitt hår svart/platina/svart/platina hela tiden! och hennes hår mår helt ok, vet inte hur hon klarade av att få sitt hår så blondt efter hon hade haft svart, men hon hade säkert inte röd pigment i sitt hår från förr heller , som jag har (:

[Thiah]
0

Mitt klarar av färgning hur mycket som helst men inte permanenten. Hade jag bara färgat hade det inte varit problem.

Min mammas hår är likadant medan min pappas bara faller av Flört

Mboop
0

Haha typiskt pappor!;D

Em--ma
0

inget som kommer funka! Speciellt inte om du hade svart hår innan. Det kan ta upp mot 2 år att kunna bleka det blont.
Det är BILLIGARE att gå till Frisören och bleka det isånnafall och grymt mycket skonsammare för håret.
Jag försökte bleka mitt hår hade i 4 blekmedel i håret olika gånger fick bara ljusrött hår och blond i utväxten. Sen gick det inte mer, håret blev varken ljusare elr mörkare = mättat hår!

Så gå till en bra frisör som kanske tar mellan 500-1000 kronor.
Istället för att köpa 15 flaskor med blonderingsmedel!!

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

lsoderberg
1

håller med #7 gå till en frisör och gör de!

Ss-Gustafsson
0

Det är inte missfärgat, jag själv håller på att bli blond nu. Jag började med att göra slingor ifrån svart hår. 2 gånger räckte med Mood slingblond, sen la jag i två Mood ultrablond. Så nu är jag nästan helblond och ska göra 1 gång till bara. Då tänkte jag använda hårfärgen blonde :) som min kompis alltid använder :) Ochbdu som inte säger att inget funkar så funkar de visst, tydligen :) många som blonderar från svart till blont :) och jag är snart hel blond nu. Och de behövdes ingen frisör här inte :) tog inte mer än 1 månad heller :)