Växer håret snabbare om man....
Hej
Jag undrar om håret växer snabbare om man har håret uppsatt.? Läste det någonstans på nätet en gång och undrar om det verkligen är sant?
Nej, vad du gör på "utsidan" påverkar inte hastigheten håret växer i, för att det ska ändras måste ju hårrötterna påverkas på något vis. Däremot kan ett uppsatt hår slitas mindre, framför allt vid blåst och andra yttre faktorer som kan slita på håret.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Så det kan inte vara så att eftersom håret stramar åt så stimuleras inte hårsäckarna ung, som om man skulle massera huvet eller nåt så att det på det viset skulle växa snabbare?
Det har jag väldigt svårt att tro. Massage ökar ju blodcirkulationen, vilket i sin tur stimulerar hårsäckarna. Men att det skulle öka blodcirkulationen att "dra" i håret är jag ytterst tveksam till.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Men om man har uppsatt hår mycket slits det mycket på just underhåret som hela tiden gnids mot själva hårsnodden.
finns hårsnoddar utan sådan metallsak, så att det sliter mindre :)
Be kind, allways
det är väll bara en lögn, för om du har uppsatt hår i 1 år så blir det ju längre (som vanligt, det beror inte på att det är uppsatt) utan att du märker det, men när du väl har det utsläppt så syns det.
;)
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
#5 Jo det e sant :) Märks bara så tydligt då man klipper folk vilka som brukar sätta upp håret ofta eller inte pågrund av att partiet i nacken är mycket kortare än resten :)
ja, jag förstår det :)
Be kind, allways