Hår iFokus

Hår

Etikettfrisyrer
Läst 3086 ggr
myggan97
0

scene hår? hjälp

Hej, jag vill jätte gärna klippa scene hår, tycker att det är jätte coolt. Men jag har inte så tjockt hår.. inte tunt men inte tjockt heller, kan man klippa det då? Och hur ska man göra för att få mer volym i håret?

Tacksam för svar. :)

brighter
0

Tupera, tupera och tupera. Kolla på Youtube, där finns det jättemycket scene hair tutorials :)

Alex
0

Har man inte så tjockt hår själv får man bäst resultat med löshår. Dock kan det säkert gå utan också, beroende på hur man vill ha resultatet.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Mirka]1
0

När jag hade scene hår så gjorde jag som så många andra och klippte upp mitt egna hår i axellängd ungefär, och hade sen i löshår. På det sättet så kan man få enorm volym i det egna håret tack vare massvis av tupering, men ändå ha långt hår för att kunna ha en "riktig" scene frisyr. Förstår du? Haha, är rätt dålig på att förklara. Titta på Youtube så hittar du nog en massa bra klipp :)

myggan97
0

#1 okej, tack så mycket :)

myggan97
0

#2 okej, ska kolla på löshår :)

myggan97
0

#3 haha, jag fårstår ungefär, spelar de nån roll vad för löshår man har? :)

natha-mjau
0

#6 köp inte syntet hår! äkta hår.
Jag tycker att detblir snyggast om man syr i håret.
Om man limmar sliter det rätt så mycket, annars finns det clips - som är bra om man vet hur man gör.

myggan97
0

#7 okej, jag har kollat på löshår på nätet, jag är blond och hur vet jag vilken blond man ska köpa för att det ska vara samma färg?

[Mirka]1
0

#8 det finns färgkartor på de flesta ställen där du kan få hem Färger för att kunna se vilken som liknar din egna. Annars är det bara att chansa, bilderna brukar stämma rätt så bra faktiskt. Maila in en bild på ditt hår i ett naturligt ljus och fråga dom som säljer, dom hjälper gärna till :)

badbrain
0

Tänk på att det sliter mycket med scene hår, började med det för 5 år sen och jag ångrar det rätt mycket.

Använde för mycket hårspray och mitt hår gick sönder:(

Men kolla annars om det finns någon löshårs butik nära dig?

frodie
0

Använder Proffs volym puder för att få mer volym + att det gör håret mer strävt vilket gör ditt hår mycket lättare att fixa me tupering osv. Sedan brukar jag använda mej av en Volyme Master i hårbotten som ger ytterligare volym. Och till slut tuperar jag håret o använder hårsprey på det. Allt de är superduper att använda till scene hår :)

Jag har själv inte så tjockt hår men har ändå lyckats kunna klippa upp/tunnat ut det ganska mycket ändå. Och har klarat mej utmärkt utan löshår. Dock funderar jag på att skaffa det inom kort då jag vill ha lääängre hår, har strax under bröstet nu :P

1NS4N3
0

Epicfaiil är ju scene. Hon har videos på hur hon fixar håret, sminkar sig osv. Sen är det ju ändå rätt "viktigt" att håret är mycket uppklippt. Funkade aldrig att fixa mitt hår när det bara hängde rakt ner! Haha, lycka till ;D