Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 9982 ggr
OneSound
0

Lila hår!

Hejsan!

Jag har länge varit sugen på att färga mitt hår i någon rolig färg, men har inte riktigt kommit på vilken.. Men nu är jag rätt säker på vilken färg jag vill ha! Ljust lila/silver färgat.

Men nu till det svåra. Mitt hår är typ mellanbrunt med röd ton i. Har redan blekt det lite med en blekspray. Hur ska man göra för att göra minsta möjliga skada för att få det ljust(platina antar jag för ljuslila)?

Mitt hår är redan rätt torrt och skadat, efter spray och sådär.

Tacksam för all hjälp!

Aut viam inveniam aut faciam

OneSound
0

Okej, efter lite funderande så undrar jag om jag kan uppnå en snarlik färg som denna:

http://24.media.tumblr.com/tumblr_ljclxd8xGC1qdncrio1_500.png

Med min nuvarande hårfärg som är som den jag har på min Avatar.

xxJossanxx
1

Av min lilla erfarenhet som jag snokat upp lite här och var är nästan det ända sättet att bleka eller avfärga håret. Avfärga skadar inte lika mycket som toning och rött är svårt att få bort!! Du kommer få en orange/gul färg och om man nu Bleker/avfärgar och sedan lägger in den lila färgen så kommer det bli lila. Använd en färgbomb som är lila så försvinner inte den lila färgen lite fort.

Ska nämligen färga lila jag med! :) Fast i höst då mitt hår bleks VÄLDIGT mycket i solen, lite extra hjälp! ;) Fast måste ändå bleka det…

Rekomenderar denna färgbomd då:

Revlon Nutri Color Creme 200 Violet

Livet som ung häst tjej i ridsporten förblir en tuff kamp för framtiden.

immobilized
0

Använd inte blondspray, det är verkligen inte bra för håret.
Som föregående säger: Blek eller avfärga ditt hår istället och lägg i en lila färg. Vill du tona eller färga håret?

Jag har rött hår med lila toppar i. Färgbomb är Guds gåva till alla oss som färgar håret! Det säger jag bara. Kärlek! Använd färgbomb efter att du färgat ditt hår så håller det sig.

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

OneSound
0

Okej, tack för tipsen! :D

Är det sämre än att bleka håret? Hmm.. Tona eller färga.. Tona kanske är bäst då jag tröttnar rätt snabbt på mitt hår och vill konstant förändra, men samtidigt så vet jag inte riktigt.

Wow, det lät skitsnyggt!

Vad är dessa färgbomber för något? Är de en mildare toning eller något?

xxJossanxx
0

Färgbomben är som en slags inpackning som ger håret lyster,glans och ''återger'' färgen tillbaka

Livet som ung häst tjej i ridsporten förblir en tuff kamp för framtiden.

FunkyShrimp
0

#1 wow den färgen va ju assnygg! Vet du vad det är för märke och namn på den nyansen hon har?

immobilized
0

Ja, det tär mer på håret att spraya än att direkt bleka. Så jag rekommenderar blekning eller avfärgning. Det ger ett bättre resultat också. MOOD har blekningar som kostar typ 40 kr på RUSTA och 50 kr i mataffären så de är inte fasligt dyra. Jag använder deras Ultrablond X-tra för mörkt hår.

Ja, toning sitter ju i bara några tvättar medan färgning sitter i ett bra tag. Du kanske ska börja med att tona håret och se hurvida du trivs i färgen osv? :)

Precis som #5 (xxJossanxx) säger så är färgbomb en inpackning med färg i. Det är dock ingen färg i sig så man ska inte använda det som toning eller hårfärg. Har dock hört att en del använt dem som toningar men då bör man nog ha riktigt ljust hår och dessutom tror jag inte det blir så mycket mer än lite skiftningar i håret.

.

OneSound
0

#5 Åh, låter ju helt fantastiskt! Lätt att jag ska använda såna

#6 Ingen aning :/ Men tyckte att den här var lite lik!

http://www.silverbullet.se/product_info.php?cPath=720&products_id=4991&osCsid=cnjzevtnmufdw

immobilized
0

Finns bland annat här:
http://www.lyko.se/sv/artiklar/revlon-nutri-color-creame.html
Jag köper oftast via Lyko Hair då jag även klippte mig där förut :) Nu har jag dock flyttat.

.

OneSound
0

#7 Åh, det var ju riktigt billigt! Låter lätt värt det. Antar att den funkar okej eftersom du använder det :)

Ja, tona låter som en bra idé! Då kan man ju ändra färg mer och sådär, haha.

Okej, tack så mycket, den där verkar bra :D

IzaEleonora
0

Använd gärna någon sorts Olja som Moriccanoil också som återger fukt till håret :) Otroligt bra att ha om man har torrt och skadat hår :)