Hår iFokus

Hår

Etikett: övrigt
Läst 1649 ggr
[Kajsa91]
0

Går det ärligt att få bra volym ens?

Går det ärligt att få bra volym ens?
Jag har tunt och lent hår och det är omöjligt att få någon volym i.
Kan tupera, använda dust it eller vad det heter, hårspej, skum, volym tång, vad som helst och håret ligger platt och tråkigt efter 10 minuter ungefär.

Totalt omöjligt!

Har axellångt hår ungefär, så det är ju inte för tungt eller något :P

Alex
0

Vissa hårtyper är tyvärr väldigt svåra att få volym i. Men det finns ju produkter som kan hjälpa till, saltvattenspray brukar kunna göra fint, glatt hår lite mer medgörligt att styla. Ingen garanti att det fungerar dock, men det kan man göra själv hemma (allt som behövs är vatten, salt och socker), så man behöver inte riskera att köpa en produkt som sen visar sig inte fungera.

I vissa fall kan det även hjälpa till att klippa upp håret för att få mer volym.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Kajsa91]
0

#1 Ska prova med saltvattensspray :)
Sliter det på håret? Har blonderat mitt hår mycket så vill inte ha något som sliter jättemycket.
Allt sliter ju såklart lite men^^

Dumma är om jag klipper upp lite så blir det ingenting kvar i längden känns det som. :P

Alex
0

Lite sliter det såklart, men inte mer än andra, "vanliga" produkter. Tupera ska du ju definitivt försöka undvika, för det sliter ju rätt ordentligt.

För egen spray kokar du upp 1,5 l vatten och har sen i 2 matsked salt och 1 tesked socker. Så har du det i en sprayflaska sen (exempelvis en blomspruta).

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[Kajsa91]
0

#3 Jo, allting sliter ju ^^
Försöker sluta tupera.

Varför ska man ha socker i?

Alex
0

Saltet ska göra hårstråna sträva och sockret gör dem lite "klibbiga" så de fastnar lite i varandra.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[Kajsa91]
0

#5 okej :)