Hår iFokus

Hår

Etikettfrisyrer
Läst 3538 ggr
[M1nho]
2012-01-19 21:35
0

Gummihår - Hur ofta klippa?

Var hos frisören för några dagar sen och fixade håret. Jag rådfrågade först vad jag skulle göra med håret och gav förslag på hur jag ville. Tänkte att hon kan ju säga om det går eller inte. Så vips hade jag tonat och slinga håret. Dock vart resultatet. Gummi hår Rynkar på näsan Ville klippa mer men hon sa ingen idé eftersom det redan är i allt. Har hår nedanför till axlarna och cirka 1dm som är normalt forfarande. Är besviken att hon inte sa att jag inte skulle slinga utan gjorde det ändå.

I alla fall vill be av med det här så fort som möjligt och tänker inte bleka på länge. Hur ofta tycker ni jag ska klippa mig? Helst av allt vill jag klippa mig nu. Några cenimeter kortare gör inget och har inge bråttom med att spara ut utan vill ha normalt hår. Fördelen är att jag har en fin färg bara det att håret är segt..

Sen finns det något sett att få det mindre gummiaktigt medans man går och väntar på att det ska försvinna helt. Vilka produkter osv. Tycker seruom bara gör håret mer gummiaktigt.

Miiam
2012-04-16 13:06
0

Min kusin färgade håret massor innan och det slutade med samma resultat. Men det blev så extremt förstört så hon rakade bort allt förutom luggen och så gick hon med en sjal på huvudet.

Tyvärr vet jag inget om vad du skulle kunna använda för något ;/

Zandrama
2012-04-16 13:27
1

Har hårsalongen gjort ett så grovt fel så ska väl dem rätta till det? Om det så vore att ge dig löshår så att du ialf trivs med håret :P

Antar att du betalade fullt pris för allt? :(

//Belinda aka Zandrama

[Kajsa91]
2012-04-17 19:57
0

Mitt tips är bara att vänta tyvärr, jag tycker att det blir lite bättre med tiden.

Har blonderat sönder mitt hår och nu är det inte alls lika tuggummi som det var för 3-4 veckor sen tycker jag.

Jag tvättar mitt hår 2 gånger i veckan bara, haft uppsatt mycket eftersom det varit fult och sletet.
Hårinpackning som jag satt i och haft i några timmar på kvällen.
Och INTE borstat håret när det varit blött, allt går typ av då.
Detta kanske inte hjälper något, men jag tycker mitt hår har förändrats himla mycket sen det hände, så kanske lagar sig lite själv?

Sen tycker jag att du borde gå dit, har du betalat för detta borde du få pengar tillbaka eller något.
Inte okej att gå till en frisör som gör att håret blir sådär, hon borde vetat och varnat dig att det kunde hända liksom.

[M1nho]
2012-04-17 21:19
0

Tack för era svar!
Det är ett tag sen jag var hos frisören så lite sent att gå tillbaka nu.
#2 Ja det blev några hundra lappar rakt ner i sjön kan man säga..

Jag har försökt vara försiktig med håret, men har väldigt slitna toppar. Jag antar att det är för att håret har så dålig kvalité så i helgen ska jag klippa av några centimeter igen. Förmodligen igen till sommaren så förhoppningsvis håret är friskt igen efter sommarens slut.

Just nu kan jag få håret att se någorlunda fint ut. Fast det är inte lika trevligt att dra handen igenom håret. :/