Tips till lockigt hår?
Hej!
Jag har lockigt hår, sedan blir det rakare och rakare efter dagarna som går, efter jag tvättat håret. (Tvättar hår varannan, var tredje dag.) Men det blir aldrig riktigt rakt. Förstår ni? 
Men till saken. Jag vet inte vad jag ska göra med det. Har det uppsatt hela tiden, ända från jag vaknar till jag ska sova. Då är det oftast en bulle lite högre upp på huvudet. Sedan är det en vanlig hästsvans när jag rider. Men eftersom håret blir så stort när det är lockigt, tycker jag det är varmt. På vintern så har man ju lite varmare kläder än sommarn, då tycker jag det blir varmt med massa tjocka klädesplagg och tjocka jackan, på sommarn typ samma sak. Har tex linne, så blir det varmt då det är mörkbrunt också.
Har ej tiden till att platta det varje morgon. Och har inte lust att ha massa skumma saker i heller. Och färga har jag lovat mamma att inte göra. 
Fram med förslag! 
(Fritt fram att även byta grupp om det är fel! :P)
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Ditt hår låter ju då som mitt!
Jag har plattat det i så många år nu att jag för ett år sedan satte stopp för att jag ville få det riktigt långt. Jag gick då till väga så att jag borstade det så platt jag kunde då det var blött tills det torkade vilket inte var ett lyckodrag..
Sedan i höstas så flätar jag alltid mitt hår efter att jag duschat det.
Genom att gå till väga på olika viss så får man ''olika hår''.
Beroende på hur många flätor du gör, hur hårt du flätar och om du flätar det direkt efter dusch eller väntar ett tag så får du fram olika resultat.
Oftast så flätar jag en lös fläta då håret är handduks torrt och får då dagen efter ett fint halv vågit hår, den andra dagen är det oftast plattare. Ibland blir det dock jätte lockigt!
Testa tycker jag! Är få som ser att jag fått fram det genom att fläta och får mycket beröm för hur fint det är! Håret blir väldigt luftigt också och mitt har växt i raket fart sedan dess att jag började!
lovisa
Låter riktigt coolt! Allt pga en fläta! :)
Då antar jag att du sover med flätan då eller?
För jag skulle kunna prova nu, då jag just tvättat håret. :p
Antar att jag ska tillägga att jag just nu har uppklippt. 
Funderar även om jag ska spara ut, ellr klippa kort (ellr kort o kort, precis ovanför axlarna xD) …
Sover alltid i fläta då jag tvättat håret (3 ggr i veckan) annars sover jag i uppsatt oftast.
Jag har haft uppklippt (två år sedan) men har låtit det växa ut så syns knappt dock kan ju flätan bli lite failad i slutet om en av de tre delarna råkar vara i princip bara gammal uppklippt så det tar slut helt plötsligt haha.. ;)
Jag personligen håller på att sparar ut håret, var straxt under axlarna/ovan brösten i somras och trots att mitt hår alltid växt sakta är det nu bara 1 dm till naveln då det är blöt tror det kan ha och göra en del med att jag alltid flätar.. ;)
lovisa
Okej! Jag själv sover med utsläppt. Men har hört lite olika om det, är det bäst att sova med utsläppt ellr uppsatt?
Just nu är det ganska stor skillnad, och det irriterar mig :P Uppklippningen är precis ovanför axlarna, och det långa är nere vid brösten. Så det är lite mer än 1 dm… :s
Ska försöka få bort uppklippningen. Dock det ända jag kommer ihåg från innan uppklippningen så var håret liksom trekantigt! xD
Jaa, jag tror också jag ska spara ut. Dock ej hur långt jag ska gå. :'D
#4 svar på din fråga (som jag fått av min frisör); hon säger att man ska sova med en lös fläta då det sliter mindre än utsläppt hår när man vrider sig på kudden osv:-) Det tar ett tag att vänja sig att fläta varje kväll men sen är ju håret lättare att reda ut också på morgonen:-)
Okej, tack för svar! Då har jag fått det klart för mig. :)
Ja jo, känns lite konstigt med en fläta i bakhuvudet när man har huvudet på kudden. :')