Knallrött från brunt..?
Hejhej. Blev precis medlem här och jag har en fråga som jag hoppas någon kan hjälpa mig med :3
Förra sommaren tonade jag håret rött 2 gånger, men det gick ur så himmla snabbt, bara efter några tvättar.
Nu ska jag nog färga det eller göra någon "stark toning" ;) Men jag undrar hur jag ska göra.. Jag ska inte gå till frisören för det blir för dyrt. Men skulle jag kunna först tona det rött och sen använda PILLARBOX RED…? Man ska helst bleka det först men det vill jag inte och får inte C;.
Så det vi snackar om är ganska knallrött fast inte så att det blir matt efter 2 tvättar och min färg nu är lite mellan ljus och mörkbrun..
All hjälp uppskattas :)
Du kommer troligtvis inte kunna få någon knallröd färg utan att bleka först. Sen är även Directions toning, så färgen mattas av efter några tvättar, det gör alltid en intensiv röd. Dock finns det inpackningar med färgpigment som man kan ha i när man duschar för att behålla/återställa färgen när den börjar mattas av, så man slipper färga hela tiden utan det räcker att färga när det är dags för utväxten.
Sen är det bra att tänka på att rött färgpigment sätter sig ordentligt och kan vara svårt att få ur håret om man vill ha en annan hårfärg senare. Det röda lyser ofta igenom rätt bra, även om du så färgar svart, så det brukar krävas en del blekningar om man vill ha bort det.
Om det är din hårfärg på bilden skulle för övrigt inte jag kalla det brunt och definitivt inte mörkbrunt (som är nästan svart). Snarare mörkblont, möjligtvis ljusbrunt beroende på ljuset. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Jo, jag har tänkt på det mycket om att det blir matt.
Fast på bilden, håller med dig lite, ser jag blondare ut än vad jag är.
Det finns något som kallas B red (glömt märket). Det gör mörkt hår rött direkt. Så tänkte ta det och sen köra på med "Special Effects" eller något sånt som "Directions" eller "Manic Panic".
Färga det, bro!
Du skulle vara asfin i de!
Thanx bro. That changed my life <3
Jag ska först färga det rött och sen igen, det borde väl gå?
Först göra en färgning som funkar på mörkt hår, fast mitt inte är SÅ mörkt, sen färga det med röd hårfärg…
#6 Rött lär det bli, men det lär bli betydligt mörkare röd än den klara "Pillarbox red" du länkade till. Jag har färgat mitt röda från ljusbrunt (se min avatar), något mörkare ursprungsläge än du har på din bild. Jag har ju dock rött mot lila, man får ju en mer "eldig" färg om man använder röd mot gul. Så rött går det ju att få, helt klart! Men det kräver ändå underhåll.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#7 Jo såklart kommder det bli mörkare. Jag ska köra på röt mot gult.
Du kan ju också köpa en färgbomb :)
En inpackning med pigment som livar upp färgen i håret och gör att det ser stark och fräscht ut mycket längre så man inte behöver färga lika ofta för den där starka eldiga looken :)