Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 14267 ggr
[Busflickan]
28

Tappar såååå mycket hår!

Jag förstår inte varför jag tappar så fruktansvärt mycket hår. Min mamma har det tydligen så i perioder men jag har det fan alltid >.<!!!

Kan komma ut ur duschen och dra oerhört försiktigt och det lossnar huuuur mycket som helst. Har testat att käka b vitaminer och tycker väl det hjälper ibland. Men hur tusan ska man göra? Det finns tydligen dyra produkter man kan köpa men hur länge ska man använda sånt då? Resten av livet?

Känner nästan för att raka av eländet ibland. Vore tacksam för hjälp :)

[Jounapä]
3

Hmm, jag är ingen hår-expert men kan det kanske bero på att du har för starkt schampoo eller nåt? Jag tappade ganska mycket hår när jag använde head and shoulders. Sen fick jag testa lite olika men nu tappar jag inget hår och jag har doves schampoo och BalsamGlad

Shalin
0

Jag tappar också GRYMT mycket hår och använder faktiskt head and shoulders! Ska genast sluta använda det då xD När jag tänker efter så har jag använt det shampot under väldigt lång tid. Man borde kanske bara använda det om man får Mjäll BARA just för att det är så starkt?

Sandrisch
2

Jag tappar också extremt mycket hår och jag använder head and shoulders, det har nog nått samband… Har varit jätteorlig att jag har fått nån sjukdom eller nått, så är ganska lättat nu om det kan vara pga det ;)

PetraTörnblom
9

du kan gå till en hudläkare också. Berätta att du tappar extremt mycket hår. så tar dom blodprov för att se så att du inte har brist på nått som är viktigt för håret…

jag gjorde det för inte så länge sedan.

kkarinn
0

jag tappade så mycket hår så jag blev kal på ena sidan, gjode det pga mina p-piller

annars tappar jag mycket hår när jag stressar mycket.

PetraTörnblom
0

velkan sorts p-piller va det ?

Chamy
0

Jag undrar rent spontant hur mycket hår du egentligen tappar? Det kan verka väldigt mycket för vissa, men det är helt normalt att tappa upp till 200 hårstrån varje dag. Är det ett onormalt håravfall så är den naturliga följden att du kommer börja få tunnare hår, har du fått det?

Det kan självklart vara pga produkter, stress och annat, men om du har så hela tiden så verkar det inte vara någon fara, du är förmodligen bara en av dem som tappar mycket hår.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

mjuhm
0

Ojdå! Jag tappar inget hår alls & jag har använt head and shoulders i snart 3 år. Förvånad

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

IzaEleonora
1

Hur ofta tvättar du håret då?

För i genomsnitt tappar man 100 hårstrån/dag och om man som jag bara tvättar håret en till två gågner i veckan så blir det ju 400-700 hårstrån som försvinner i duschen just :) eftersom de flesta fastnar i andra hårstrån och i duschen så lossnar dem.

Men låter som på dig att det är mer än så men det kan vara en bidragande faktor så det ger illusionen att man tappar mer hår än vad man egentligen gör :)