Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 3438 ggr
Moalinn
0

"lockigt" hår efter sömn

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej!

Visste inte hur jag skulle formulera rubriken så skrev något bara.

Jag börjar bli trött på mitt hår. Efter varje gång jag sover så har jag några fula lockar längst ner på håret och det ser ut som, jag vet inte vad. Det blir självklart bättre när jag borstat men eftersom att jag är en sån som alltid haft platt hår oavsett så vill jag ju ha platt vilket gör att jag tar fram plattången. Men det är inte alltid jag hinner platta mitt hår innan skolan vilket gör att jag har ett hår som ser ut som, jag vet inte vad. Och dessutom sliter det då jag inte har någonting i håret eller så och jag vill ha längre hår än jag har.

Finns det någonting jag kan göra så att håret inte blir lockigt och fult efter en natt? Menar att jag vill ha spikrakt hår och inga vågor någonstans.

bilden: det är inte lika slitet längre och färgen på bilden gör sig inte riktigt rättvis än vad som är irl, har mer grönt än blå men det är en turkos färg Flört

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Cazzos
0

Jag vet inte om det finns något sätt att vakna upp med spikrakt hår.

Får du lockar eller får du vågiga toppar?
Jag skulle testat att sova med en vanlig fläta som går så långt ner till topparna som möjligt, och på morgonen så är håret smått vågigt och det blir möjligtvis plattare om du borstar håret och skvätter/sprayar vatten på det.

Liona
0

Förlåt att jag kommer off topic nu men vad för märke är det på din hårfärg och var kan man köpa den? Det är precis den färgen jag letar efter för min dip dye!:)

Moalinn
0

Både lockar och vågigt. Vet inte hur jag ska förklara det, men lite både och. Vissa delar av håret är lockigt och andra vågigt.

Ska testa med fläta, tack :)

Det är Stargazer Hårtoning, färgen Tropical green. Går att köpa på shock.se :)

Medarbetare på Djurfoto

Miiam
0

Jag kan tänka mig det som #1 skrev. Bara det att det kan bli vågit.

Du skulle kanske kunna göra en ganska lös inbakad fläta med…?

Moalinn
0

#4 Då gäller det att man kan göra inbakad flätade också vilket jag inte kan.

Medarbetare på Djurfoto