Vaxning - hemma eller salong?
Jaaa…jag visste inte riktigt vart denna tråden passa bäst, men hår som hår tänkte jag! 
Är inne på å göra brasiliansk vaxning och får olika bud överallt ifrån. Göra hemma ska man ju inte göra första gången säger somliga eftersom det gör så jefvla ont…men jag är ju en viking då va *asg*
Nån här som har erfarenhet av hemma vs salong?
Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

#Du kan ju testa hemma och se om du klarar av en bikinivaxning själv till att börja med :P det svåra blir nog att få till ett bra ryck själv *funderar*
But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Brasiliansk, alltså ska du ta bort precis allt hår ?
Jag gjorde en brasiliansk vaxning för några år sen på en salong, det gick jätte snabbt, självklart känns det lite men absolut något man tål. Hon som gjorde det var väldigt erfaren av just brasilianska vaxningar.
Andra gången jag gjorde det, var det på samma salong men med en annan som utförde det. Hon var jätte klumpig och det tog lång tid och resultatet blev inte alls bra, då mycket hår fort. fanns kvar.
Så tror det beror helt på vem som gör det, hur det kommer kännas/se ut.
Jag minns inte vad jag betalade för det, men tror det var 300 kr ? Inte så farligt . Tar väl 4-5 veckor innan man ens får någon hår tillbaka. Sedan hur ofta man gör det resulterar ju i att färre hår växer ut . Bekvämt !
Jag har även provat att göra detta hemma själv. det tog mycket mycket lång tid och gjorde jätte ont! Kan bero på att vaxet inte var det bästa med. men det kan bli knepigt att kunna hålla huden spänd samtidigt man ska dra, speciellt "där nere" . Missade och slet med huden och fick mig en extra rumpa ;)
Jag skulle inte rekomendera att göra en brasiliansk vaxning själv, utan gå till en erfaren vaxare ! Eftersom man har känslig hud där och kan lätt få inflamationer om man gör fel, som kan leda till andra saker. .. opfh ! …
Lycka till !
Jag gör brasilian hemma, har aldrig gjort på salong. Vet inte riktigt vad det skulle göra för skillnad om man gjorde det så salong innan man gjorde det själv? Man ser ju ändå inte vad de håller på med där nere.
Och JA det gör fetont, tänk bara på att dra snabbt, det blir mindre smärtsamt då, plus att alla hår smidigare åker med. =P

Spridda ord även här *S* Äsch, jag testar en omgång hemma först…får la be gubben hjälpa till *flinar*
Min syrra gjorde på salong och blev jättenöjd. Det negativa är väl att man man måste spara ut innan man kan göra det igen…

Jag skulle nog vilja testa hemma först. För att få ett hum om vad det är för nått…hur ont det gör
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#6 Var därför jag skrev att hon kunde prova att försöka få till en bikinivaxning hemma först :) skulle aldrig klara av att låte en främmling göra något sådant på mig om jag inte hade en aning om hur det skulle kännas

jag skulle göra på salong. gör väldigt ont tcker jag, försökte en gång hemma själv för ett par år sedan.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Ska låta "kalufsen" växa till sig lite sen testar jag nog hemma faktiskt….kan jag gadda röva så borde jag fixa å vaxa muffen *lol*

#9 Lycka till och skrik om det gör ont ^^

#10 Haha, därför jag gör det hemma…så kan jag puckla på sambon om d gör för jefvla ont *S*

#11, vad har du tänkt att använda för vax? Göra själv eller köpa redan klara "strips"?

#11 Låter bra det :P smärta gör mindre ont om man lyckas få ut frustrationen på något sätt, därför man ska skrika när det gör ont ;)

#12 Finns tydligen riktigt brasilianskt vax hos typ Kicks och liknande affärer…tänkte testa det :)

Då va man en erfarenhet rikare! Kvittar hur tuff man e och hur smärttålig man är så e d ändå svårt å vaxa sig själv. Nä, nästan gång blir salong…hemma, visst det funka, men man får inte med allt…man får sitta som en annan fåne med pincett i efterhand.

#15 Ajj :/ aja, nu vet vi det iaf ^^
brasiliansk vaxning, tar man bort håret på ''läpparna'' då också eller?:P
Små stjärnor lyser också i mörkret.

#17, Brasiliansk vaxning innebär att allt hår runt hela organet tas bort, så visst, läpparna med, även runt rektum.
…skulle man inte kunna göra samma sak fast med en epilator? det är väll ungefär samma sak som en vaxning fast utan vaxet om jag har fattat rätt? :P

#19, jo det är ju en tanke! Men det tar ju längre tid = längre man måste stå ut med smärtan! Sen vet jag inte hur det är med bakterier och hårsäcksinflamationer, man ska ju vara försiktig !
jo det förståss, haha tänkte om man inte ville hålla på och kladda med vax <:
Det finns ganska mycket bra information om vaxning hemma eller på salong på en sida som heter alltomvaxning.se. Se om du hittar något intressant där…