Hjälp med mitt hår!
Jag behöver verkligen hjälp med mitt hår, det är typ risigt och böjer sig gärna som det vill :o har också väääldigt tjockt hår, asså då menar jag inte lite tjockt. xD Och jag hatar när det ser ut som det gör, skulle helst av allt vilja ha platt blankt mörkt hår. Så ja, nu behöver jag tips på vad jag kan göra med mitt ''jobbiga'' hår.
Har lockigt hår på bilden och har inte det naturligt.
Skaffa en ny frisyr eller så,
men ja tycker de är jättefint som de är c:
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
man vill ofta ha det man inte har ^^
jag tycker att du har jätte fint hår! jag skulle själv göra vad som hälst för att få så tjockt hår!
nutri color cream är en inpackning med färg! det är alltså inte skadligt för gåret och den innehåller färg som gör att håret ser mycket glansigare ut/nyfärgat efter varge gång du använder inpakningen! Den fungerar bara på blonderat eller färgat/tonat hår.
Jag använder den själv och det är verkligen värd att tästa!
Den finns för blont hår och typ alla andra hårfärger!!
googla på det så kan du beställa på internet om du inte redan vet vad det är och var det finns att köpa.
jag hade blonderat sönder/platat sönder mitt hår förut… sen färgade jag det brunt och eftersom att det va så slitet så var färgen inte bra så jag använder natru color cream nu varge gång jag duchar och det blir en snygg och glansig färg av det! stor skilnad-
och om du inte vill ha så tjockt så kan du ju tunna ut det lite
Tjockheten är ju rätt lätt att ordna genom att exempelvis klippa upp håret (det brukar även kunna ge ett riktigt snyggt naturligt fall, om det finns tendenser till det). Annars går det ju att tunna ur också, om man inte vill klippa frisyr men inte ha det så tjockt.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
jag har också super tjock hår, och jag klipper det med en urtunningssax och har klippt upp det ganska mkt. tycker lockarna "faller" ihop på ett finare sätt och böjer sig inte lika mycket med uppklippt men det är ju mitt hår det
jag byter gärna
jag har iof ganska rakt och ljust hår.
Om du vill ha mörkt hår är det ju bara och färga?
Och tjockt hår är väldigt vackert, det har hög status hos många personer. Jag har också übertjockt hår så jag förstår att det blir jobbigt, varmt och sånt.
Mitt tips är att fråga frisören nästa gång du är där om hon kan tunna ut det eller/och klippa upp det.
Och är du helt säker på att du vill ha helt platt? Det sliter så offantligt mycket på håret att platta det, förut plattade jag varje dag och det blev jätteslitet och mitt hår kunde inte bli längre, nu plattar jag bara luggen.
Sen tycker jag ditt hår är fint som det är. :)
Sant att det sliter mycket när man plattar håret men det finns ju skyddande produkter om man nu måste platta. Då sliter det i alla fall inte lika mycket. 
#7 många tror att värneskydd är värsta mirakelkuren som skyddar mot att slita på håret, men enligt min NO-lärare så gör det ingen större skillnad mot utan spray och sliter då lika mycket. :) Så det är mest ett försäljningstrick
Okej fast det har hjälpt för mig ^^