Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1869 ggr
helenasvennesson
2012-04-11 23:19
0

Tappar hår

Har tappat hår i en par månader nu mer eller mindre!

När jag duschar blir det en hel hög med hår och om jag tillexempel drar med handen genom håret är handflatan full av hårstrån.

Har inte särsilt torrt hår, duschar det lagomt mycket (max tre gånger i veckan), använder bra produkter.

Har inte färgat håret på ett tag nu, så har en rejäl utväxt. Men för ett tag sedan vart det några hemmafärgningar tätt in till varandra. Kan det ha något med det att göra?

Dock är topparna kluvna och risiga, ska beställa tid för klippning och färgning hos min frisör som jag går till. Men där kan väntetiden vara upp till en månad.

Nu undrar jag om det är någon som vet vad man kan göra mot hårlossningen? Tacksam för alla möjliga tips!

helenasvennesson
2012-04-11 23:22
0

särskilt*

LizaLuzis
2012-04-11 23:31
0

Jag har också tappat hår i mer än ett år. Har tappat mer än hälften. Besök hos läkare gav inget resultat. Hade velat få ett ingående svar på orsaken till mitt håravfall …. Nu äter jag Priorin och kombinerar med Minoxidil som finns att köpa på apoteket. Men var noga då det är en styrka för män och en för kvinnor. Jag måste vänta någon månad till innan jag kan uttala mig om det funkade eller ej men jag tycker nog att det blivit lite mindre hår i dushens avlopp. Förut var det en näve varje gång. Köp den " gula " Minoxidilen. Samma ämne fast inte så dyrt.