Hår iFokus

Hår

Etiketter: färgblekningtoning
Läst 5247 ggr
Liona
2

Dip dye - vilket märke på färg?

Jag vill jättegärna färga dip dye, men jag känner mig helt vilsen i vad för märke jag ska änvända.
Det ska vara permanent och inte något som går ur efter ca 6 tvättar.

Är det någon som kan tipsa om ett märke som dessutom inte färgar av sig sen på kläder eller rinner av när det regnar/snöar?

Liona
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill ha färgen som på bilden (som jag fick av att doppa i blå karamellfärg…) men om inte det går så diggar jag starkt isblå!

Cordata
0

Hur länge höll karamellfärgen? :)

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Liona
0

Är på andra dagen Och gick nyss ut duschen, ser att liiiiite är kvar. Man kanske inte ska åka till badhus med karamellfärg i håret om man säger så (det bara rinner blått!), kan återkomma imorgon när jag ser tydligare:)

Liona
0

Karamellfärgen höll inte så bra, väldigt lite är kvar fast det ser mer ut som jag doppat topparna i klor. Nu vill jag gärna veta om någon tipsar över en bra hårfärg som sitter i, vill färga så snart som möjligt!!

ThreeStars
2

sådana Färger finns inte i permanent… man kan ju hitta röda Färger, men inga blåa…

Jag kan starkt rekomendera Directions hårfärger som finns på blan annat shock.se och odium.se Directions är det märket jag har använt mest, eftersomm det är det hållbaraste för bäst bris.

hoppas det hjälpte dig :)

ThreeStars
0

p.s. det bästa är om du bleker det, då fastnar färgen bättre och håller längre. bleker man inte finns det risk att du får en grönaktig nyans (beroende på ditt hår och själva färgen)

Liona
0

#5-6, Directions har ju både fått ris och ros, om det skulle börja regna som kommer den inte droppa va? Haha Men jag har ju redan så ljust hår, är det då så nödvändigt och bleka det?:)

ThreeStars
1

#7 det har aldrig hänt mig, och jag färgade ändå håret under ca 2 år med Directions. men visst, de är ju alltid smartast att hålla håret undan från regnet när håret är nyfärgat/färgat med en toning. För att vara på den säkra sidan ;)

Som jag skrev innan så kan blå färg bli grön om håret inte blekts. det beror på att de gula nyanserna i håret "blandas ut" med färgen, och du vet säkert att gult + blått = grönt ;) det bästa är att ha nästan vitt hår när man färgar just blått. Färgar man med en stark röd eller rosa färg, syns inte de gula nyanserna genom lika mycket. du kan lixom ha orangeblekt hår och ändå få en fin röd färg.

Går du in på shock.se så har jag för mig de har en hårfärgningsguide där. Om du bestämmer dig för att göra detta och du handlar färgen i butik, är de jättesnälla och svarar på eventuella frågor :)