Blåsor i hårbotten, mjäll? Håravfall?
Hej Har ett stort problem. Använder hår produkter varje dag då jag har kort hår och inte vill se ut som en mupp. Men nu har jag börjat tappa jätte mycket hår och ser min hårbotten i ljuset. Min mor tittade också mig i hårbotten och jag har både skorv liknande Mjäll och blåsor i hela pann området. Vad är detta? Vad kan jag göra åt det? Varför tappar jag så mycket hår och vad är dessa för blåsor? Har mitt håravfall med blåsorna att göra? Borde jag kontakta vårdcentralen?
jag tycker du ska kontakta vårdcentralen.. låter lite misstänkt likt psoriasis (men jag vet ju absolut inte säkert!)
hoppas det går bra för dig!
// Emma
Medarbetare på Chinese Crested iFokus
Keep talking shit about me.. you're making me famous!
Far till vårdcentralen, hade något likanade för ungefär 2 år sedan. For till vårdcentralen och träffade en hudläkare. Det var inget farligt utan bara ett vanligt eksem som jag fick ett speciellt shampo för och en flaska med kortison för hårbotten. Efter 1 månad var allting borta. Så far in till vårdcentralen, är det bara vanligt eksem så är det lätt att lösa och om det är någonting annat så får du behandling för det.
Lycka till 
Om det nu är så att det är eksem eller liknande och du får behandling för det. måste du sedan tänka på att motverka det i framtiden, kanske byta produkter eller liknande? rådfråga med läkare.
hoppas det inte är något farligt och att det blir bra snart
kram :)
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
psoriasis blir inte till blåsor men det mjällar mycket och blir lätt skorvigt. Är du månne allergisk? Eftersom du får blåsor? Gå till en vårdcentral och 063, berätta gärna sen var dom sa