Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 19446 ggr
Liona
46

Färga med karamellfärg

Hur länge tror ni det håller med karamellfärg i håret?
Jag tänkte testa nyss om jag passa i dip dye så jag köpte blå karamellfärg och la i håret.
Det passa rätt så bra så jag undrar om någon vet cirka hur länge det kommer sitta i? Jag är askblond om det spelar någon roll.

dermot
0

Tass Oskyldig

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

kkarinn
1

jag hade en kompis som färgade dip die med rosa "kladdiga" kritor, höll i två tre tvättar ungefärg :P

Alex
4

Skulle tippa på att det mesta försvinner vid nästa hårtvätt. Känns som att risken är stor att det färgar av sig också?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Chamy
2

Jag skulle också gissa på att et försvninner vid nästa tvätt. Det är bara en färgad vätska, den har ju ingen funktion(peroxide) som skulle göra att den fäster på hår bortsett från att det torkar, så när det blir blött igen så kommer det förmodligen bara rinna av.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

[Thiah]
12

jag har färgat mitt hår grönt med karamellfärg när jag var yngre. jag är väldigt ljushårig. "folk" sa att det skulle tvättas bort på ett par gånger men icke sa nicke…

Jag fick tillslut klippa bort det sista, tog väl 6 månader att få bort allt grönt.