Växa snabbare
Hej alla!
Jag undrar hur man får hår att växa snabbare. Vissa säger ju att man ska massera hårbotten. Finns det något snabbare sätt att få håret att växa på ?
Tacksam för svar.
Neej… Så länge du sköter ditt hår som du ska och inte misshandlar det så sköter håret resten själv. Massage är jättebra
#2 okej, tack du:) Men är det olika från människa till människa hur snabbt det växter? :o
laxeringsmedel är bra för håret:)
Ursäka, Noraa, men du kan inte bara kasta ur dig att laxeringsmedel är bra för håret. Vill du att folk ska skita sig till längre hår? Det är inte att hjälpa till, och eftersom jag antar att du menar ricinolja med din otroligt oigenomtänkta kommentar så måste jag be dig att skriva ut det.
#5 laxeringsmedel är ricinolja..
Och för att svara på originalinlägget: Det är ett väldigt omdiskuterat ämne du startar en tråd om. Vissa tror stenhårt på vitaminregimer och hårbottenmassage för att nämna några knep, medan andra har testat det grundligt utan resultat.
Personligen så tror jag inte att det finns så mycket att göra annat än att vara hälsosam i allmänhet. Håret är otroligt långt ned på kroppens prioriteringslista, och mår inte kroppen bra, så kommer hårets kvalité bara bli sämre, och hårväxten därefter.
Tack Noraa…
Hår växer ca 1 cm per månad och detta gäller för alla människor.
Jag brukar lägga mig upp och ner i vår soffa och ha huvudet precis på kanten så nacken får stöd men huvudet hänger ner. Detta är en bra nackövning samt att blodet strömmar till hårrötterna och de får en kick att producera mer hår. Massage ökar då effekten ytterligare.
lycka till!
#3 Absolut, alla människor är olika och därför reagerar alla människor olika på olika "knep" men jag skulle nog säga att det jag sa i #1 är nog det som funkar bäst för de flesta :)
Okej, tack för alla svar! :)
mitt hår växer väldigt olika i olika perioder.
4-5 måånader kan det växa 3cm i månaden, för att sedan bli ett uppehåll på 0,5cm i månaden,
och jag sköter håret likadant och har samma kost :)
#11 Men vet du hur man gör för att håret ska växa snabbare? :0 Behöver nämligen få det lite längre gansta fort..:/ Finns det typ nåt schampoo eller nåt?
Håret växer oftast snabbast på våren och sommaren för mig, vet inte varför. Jag tror personligen inte att man kan göra så mycket för att håret ska växa snabbare då det är tillverkat av döda celler. Om du har en nyttig kost, inte är för smal och låter bli att skada håret med olika produkter så kan du dock få det att se glansigt och friskt ut.
(Nu menar jag då typ anorexia-smal. Modeller har ganska ofta dålig hårkvalité för att den lilla näring som de får i sig måste gå till andra delar av kroppen.)
Glöm inte att du är älskad och helt underbar!
#13 okej så om jag slår mitt huvud i väggen så växer mitt hår snabbare? Man får ju döda celler utav det.
#14 Haha, nej det skulle jag verkligen inte rekomendera
Mer medicinsk fakta om håret finns här: http://www.neuro.ki.se/neuro/kk2/hud12.html
Jag menar att du inte kan göra så mycket för att få håret att växa snabbare, däremot kan rätt kost få håret att se glansigare och friskare ut :)
Glöm inte att du är älskad och helt underbar!
#15 jaha, okej (:. Tack för alla svar!
#6 Nu blir jag lite arg här. Laxeringsmedel är inte alls ricinolja (då det faktiskt finns andra laxeringsmedel än ricinolja), men ricinolja används som laxeringsmedel. Det är två vitt skilda saker. Sluta vara "rolig" för det är du verkligen inte.
Ricinolja framställs ur frön från ricinväxten. Det används som laxermedel MEN ÄVEN som hårolja och hudolja. Det är även en vanlig ingrediens i läppstift osv.
Till TS kan jag bara säga att hårbottensmassage is the shit. Det är nog det bästa man kan göra, efter att typ äta allt man behöver och inte vara sjuk, för att få håret att växa bättre och dessutom är det väldigt mysigt. Jag har som vana att så fort en hand är ledig så letar den sig upp till hårbotten och gosar in sig lite där :)
#17 FÖRSÖKA VARA ROLIG? skaffa fakta..gå till närmaste apoteket och fråga där hon som jobbade sa att "ricinolja även kallad för laxeringsmedel* så HA.
#17/#18 Lugna ned er, det finns ingen anledning att vara otrevliga här.
#18 Faktum är att ricinolja inte bara är ett laxeringsmedel. Det var bara där skon klämde.
#19 Jaha
ber om ursäkt för ja det lät otrevligt och kaxigt det jag skrev :)
Otroligt underhållande att läsa, bli arg för någon säger något om ricinolja och laxeringsmedel..? haha!
Hur som, till dig TS; Man har ju hört att massera hårbotten ska vara bra, sen finns det även några tabletter som ska vara bra för just hår, hud och naglar men om det funkar vet jag inte.
Och så har vi ju ricinolja som alla pratar om typ, verkar ju funka för vissa men sen finns det även dom som tappat hår och fått en hel fläck på huvudet utan hår! + Mjäll, finnar mm i hårbotten.
Så tyvärr tror jag mest att man får vänta faktiskt, men prova med massage och kanske köpa såna tabletter, kanske hjälper :)
Sen är det ju det vanliga, äta bra och ta hand om kroppen ^^
Hur grymt hade de inte varit om man kunde gå till frisören och klippa håret längre? ;P
#21 haha, jo det skulle vara bra. Men iaf, tack för alla svar !
har följt tråden ett tag och som #21 skriver så finns det tabletter. Jag äter dessa http://www.svensktkosttillskott.se/produkter/original_silicea?gclid=CKjvzPDVz64CFawtmAod7QsDsA och efter två veckor märkte jag stor skillnad på håret!!
Är det värkligen bra att riskera att testa? Jag vill hälst inte tappa hår. 
Jag är ingen expert, men med sunt förnuft kommer man långt, hårbottenmassage som många nämt är säkert bra samt att man sköter håret väl för att få det längre, just att det växer snabbare vet jag inte men om man sköter håret så får man ha kvar mer hår :) Att tvätta håret för ofta är känt att det inte är bra för håret
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
gud vad interesant att läsa det ni skriver . jag har hittat rätt sida ehhe ^^
OT #13 Det kanske är för att du äter mer frukt och bär på våren/sommaren? 
man ska dricka mycket vatten. det är bra för hår och hud. … vet inte om det växer fortare för det men :P
Okej, för mitt hår växer väldigt snabbt av sig självt så det är bra. Men jag brukar inte dricka vatten eller något annat sånt. (Gillar inte vatten så mycket) Men jag äter bra mat oftast. Det kan hända ibland att jag äter skräpmat som t.ex Mcdonlad´s eller liknande. Jag har en till fråga… Är brunt hår oftast tjockare än blont? För jag är blond och det är min naturliga hårfärg. För om man har tjockare hår så kanske håret växer snabbare? Är det så?
#29 Det spelar ingen som helst roll vilken hårfärg du har. Det finns alla varianter av tjocklek inom varje hårfärg, det är inte något som är vanligare hos exempelvis brunt hår. Allt handlar om genetik när det kommer till tjocklek och hårfärg.