Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 8433 ggr
Anonym-
2

Färgbomb

Hur funkar det på ofärgat hår?
Fäster det inget alls om man har ofärgat?

Hur ska jag göra om jag har mörkbrunt hår nu (färgat, inte svart men mycket mörkbrunt) och vill ha det rött? Behöver jag bleka det något först?

linoleum
0

Jag vet inte om det funkar eller ej, MEN - flera bekanta till mig har sagt att den bruna/röda färgbomben färgar av sig när håret är blött :/
Jag vet dock inte om det här stämmer då jag har "platina"-färgbomb.

Alex
0

En färgbomb fäster inte på ofärgat hår, nej. Och ja, du behöver bleka först om du vill ha rött hår, med en mörk färg kan du få röda skiftningar i håret om du lägger i en röd färg.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Anonym-
0

Vill ha någon av dom här färgerna tror jag.

Måste det vara superblont för att funka?

Hur länge håller det när man har lagt i det?

Anonym-
1

Helst vill jag ha den översta.

Alex
0

#3 & #4 Har tagit bort bilderna av upphovsrättsskäl (Läs detta!)

Men för att få en mörk röd eller vinröd färg behöver du inte ha superblont utgångsläge. Hur länge det håller är individuellt, men såna "skarpa" Färger får du ofta fräsha upp med exempelvis en färgbomb emellanåt då färgen bleks ur lite när du tvättar det.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Anonym-
0

#5 Oj ursäkta! :)

Emellanåt, är det ett par gånger i veckan?
Finns det någon speciell färgbomb du kan rekommendera för den mörkare röda jag hade en blid på?

Alex
0

#6 Det beror helt på hur väl färgen sitter samt hur kräsen man är med färgen själv. Men ca 1-2 gånger i veckan för att hålla en fräsch färg om man tvättar håret varannan-varje dag skulle jag väl vilja säga. Det finns en rödlila vet jag, den använder jag själv, men den är lite mer röd än färgen på bilden, skulle jag nog vilja säga. Dock kan det ju fungera ändå. Finns ju även lila annars. Så det beror ju helt på vad man har för nyans på håret, om man vill ha det mer mot rött eller mer mot lila.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

badbrain
0

vad är en ''färgbomb''?

Alex
0

#8 Det är en inpackning med färgpigment som livar upp färgen i ett redan färgat hår.

Mvh Alex
Värd för Ridsport