Hår iFokus

Hår

Etikettövrigt
Läst 12054 ggr
Mizzon
17

Hur fort växer igentligen hår?

Precis som rubriken lyder, hur fort växer igentligen hår?

Mitt hår har alltid växt som ogräs, men nu verkar det helt ofantligt. För 2 veckor sen så var jag till min frisör och blekte visa partier i håret. efter en vecka så hade jag 0.5 mm utväxt, blekte hårbotten, och nu en vecka efter har jag samma utväxt igen. Är det normalt att håret växer 1 cm på 2 veckor? Jag har någon gång hört att håret växer i snitt 1 dm på ett år, stämmer det? Har jag supernatural hår eller har andra somma "problem" med sitt hår?

Ibland är det skönt att ha hår som växer fort. Men ibland en pina.

ThreeStars
1

I min släkt på farsans sida, växer hår VÄLDIGT fort. Min fars hår och skägg måste han klippa minst en gång i månaden för att inte se ut som en jultomte…Flört

mitt eget hår växer ca 1,5-2 cm/månad, beroende på hälsa och årstid :) Är jag sjuk och inte rör på mig alls en månad, blir det knappt 1 cm. Lite kul att se hur man mår med hjälp av hårFlört

ThreeStars
0

Fast vanligast är väl i genomsnitt 1 cm/ månad. dock är ju sånthär ganska individuellt…

Chamy
1

1 cm til 2,5 cm/månad är det vanliga.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

elli-kleo
0

15 cm per år tror jag är ganska vanligt, jag tror att mitt hår växer så mycket och mitt hår är inte spec. välskött, samt att jag själv inte upplever att det växer snabbt.. har blekt mitt hår förut och håller på att sluta med det :)

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

[mikaela07]
0

TS: Mitt växer ungefär som ditt, ibland lite snabbare, superbra när man vill spara ut sitt hår :))