Hår iFokus

Hår

Etiketterdreadslöshårperuker
Läst 9267 ggr
Fawo
2011-08-04 14:27
0

Virka dreads?

Hej!

Jag skaffade dreads för ett tag sedan. Men nu börjar hårbotten bli ganska spretigt och jag förstår inte hur man gör för att virka in de lösa stråna!

Har ni något tips eller någon bra video som förklarar? Behöver verkligen lära mig :-)

// Fawo (;

Fridoliin
2011-08-05 11:28
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Först och främst måste du ha en virknål i rätt storlek, 0,6 ungefär brukar funka bra.

Slängde ihop en jättefin bild i paint *host*

Haka i virknålen i dreaden,
dra runt håret som hakas på.  (Röda strecket)
Där det röda krysset är vände jag virknålen och hakade i igen.
Sen drog jag åt andra hållet (blå linjen)
Haka i och gör samma sak igen/Tryck in virknålen i dreadsen och "gnugga runt" För att fästa håret. (blå krysset)

Blir det lösa hår efter detta så gör du bara om det.

Och palmrolla allt du har för det perfekta resultatet!

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

Fawo
2011-08-05 11:32
0

Tack så mycket :)

Vart kan man köpa så små virknålar? På affärer (typ garnaffärer) här där jag bor så är de minsta 1,2.

// Fawo (;

Fridoliin
2011-08-05 17:29
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Fråga mor&farföräldrar, jag fick låna en utan en kompis farmor, haha.
Annars kan du kolla i secondhandbutiker, där har jag hittat några när det har varit akut och mina har försvunnit :)

/Frida

[PiercedNymphaea]
2012-02-25 00:41
0

Förlåt att jag skriver i en gammal tråd, men hur menar du när du "vänder" virknålen och sen drar den åt andra hållet? Har försökt klura ut vad du menar och kollat på bilden men förstår inte ><

Mina dreads har en rätt go' utväxt och jag lyckas inte virka så att det blir dreadsaktigt.  Jag har även försökt med att ta dreaden mellan pekfinger och tummen och snurrat runt mot hårbotten osv men det funkar inte heller plus att jag får kram i handen efter 5 min.

Fridoliin
2012-03-02 14:15
0

Jag gör alltså samma rörelse fast omvänt. Annars kan du bara trycka igenom virknålen igenom dreaden och sedan snurra det lösa håret runt kroken och sedan dra tillbaka virknålen. Fortsätt sedan på samma sätt tills det inte är något/lite löshår kvar. Och återigen, palmrolla för allt du är värd.

/Frida