Ricinolja! Tacksam för hjälp!
Hejsan!
Jo jag har ju hört en hel dwel om ricinolja från er och även från min frisör att det gör "underverk". Jag och mina kompisar pratade om detta för ett tag sedan då jag tipsat min kompis som har tunt och kort hår som hon tyvärr inte får att växa igen.
De har då läst på många sidor att ricinolja är dåligt för håret och att det bara lägger sig ovanpå hårstråna och att man kan få eksem osv i hårbottnen, någon utav er som varit med om detta?
Sedan blir jag " ägd " enligt dem då de själva alltid tycker att de har rätt då jag inte har något mer att komma med än att säga tillexempel " - Men då kan ni ju förklara varför håret växer fortare och mår bättre? " Jag känner själv att jag är trött på att " Bli ägd " hela tiden utan vill själv ha något att komma med. Jag vill även veta om ricinolja verkligen är så dåligt för håret?
Kram!
Kram Emelie och djuren!<3
har varken fått eksem, Mjäll eller liknande, men det hände ingenting med håret.
använde det hur länge som helst i flera månader och ingen skillnad.
det är nog olika hur man reagerar på det. vet en del som fått jätte mycket finnar och Mjäll, en del inte.
Så antingen provar du eller inte :)
men för mig var det bara bullshit.
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
Jag tycker du fullkomligt ska skita i vad andra säger, helt ärligt.
Ricinolja funkar för vissa, och för vissa inte. Bara testa och se om det funkar, att det ska ge eksem av att sitta i i 30 minuter tvivlar jag starkt på. Däremot kan det torka ut, så man bör använda Balsam efteråt.
Får man eksem så har man kanske missat att tvätta bort det ordentligt, dessutom.
För min del så tror jag inte att det är ricinoljan självt som gör att håret växer. Visst kanske det har med det att göra, men jag tror att det är masserandet när man masserar in det i hårbotten som gör skillnad. Det ökar blodflödet till hårsäckarna = de jobbar bättre = växa snabbare.
Finns en superlång tråd som heter "Ricinolja", läs där. Oljan (eller massagen om det nu är den som gör det) fungerar väldigt olika på olika personer.
Trista kompisar, säg åt dem att sköta sitt. Ni har väl andra saker att prata om än ricinolja antar jag.
Folk är väldigt känsliga för saker som är annorlunda, och det är väldigt många som känner att de måste få folk att tycka som de gör. Det låter som att dina kompisar försöker göra detta med dig och "äga upp dig". Det är ett otroligt barnsligt beteende och de kommer förmodligen skita i vad du säger, oavsett hur logiska dina förklaringar är.
Själv har jag slutat prata hår med folk, eftersom jag inte har en särskillt "vanlig" hårrutin, och detta retar folk som fan. Om ingen frågar mig specifikt om ett råd angående hår, så pratar jag aldrig om det.
Sorry för OT men är nyfiken. #4, får man fråga vad du har för hårrutiner? :)