Från mörkbrunt till lila?
Hello!
Jag hr just nu chokladbrun/mörkbrunt hår och vill skaffa lila hår. som t.ex Directions Violett eller Plum! Hur ska jag gå till väga, tips?
Jag vet redan att jag ''måste'' bleka håret innan jag färgar det lila med sedan då?
M.V.H Josephine.
Livet som ung häst tjej i ridsporten förblir en tuff kamp för framtiden.
Beroende hur det blir kanske du behöver dubbel bleka, eller använda en starkare blekning ( http://www.shock.se/system/search/product.asp?id=397 )
Denna är alltså väldigt stark, så om ditt hår inte är naturlig nu så bör du inte använda den.
Sedan då? Ja du lägger på färgen och följer instruktionerna :)
Själv använder jag dock inte Directions, jag använder stargazer ^^
Min favvo blekning är Blonde L1++ ifrån Schwarzkopf! Super starkt! Som Misspic säger du kanske måste bleka flera gånger beroende på vilken färg ditt naturliga hår har. Så om du nu har mörkbrunt kanske du måste göra det 2-3 gånger.
DESU!~
#1 Mitt naturliga hår är ljusbrunt. :D Ska kika runt lite och så, men jag tror jag änvänder den :)
#2 Mitt hår är ljusbrunt, färgade från rött till mörkbrunt. Ska kolla runt och se vad jag använder :)
jag hade mörkbrunt hår först blekte sedan håret så de blev riktigt blont inan de bev lila jag använde Directions Violett MEN den färgen sitter inge bra. efter tre veckor såg de alldeles tant-lila ut och håret var jätte risigt å fult färgade då om med lila fär igen. höll lika bra denna gång. nu har jag färgat håret starkt rött hos frissan och de e jättefint. tänk innan du färgar de lila. De e jättefint och coolt med lila hår i två veckor sen blir det hämskt. jag skulle inte färga mitt hår lila igen de sliter väldigt mycke på håret om man villa ha det starkt lila hela tiden för att man måste färga de så ofta.
So jag sa innan så måste man färga om ofta för att håret skall hålla en fin färg! Vill man va fin i håret får man jobba för det haha x'D
DESU!~
när ja hade lila hår så blekte ja me mood ultrablond, visserligen så hade ja vitt innan så de va rätt lätt att övergå till lila. ja hade Directions plum å den e jätte fin. de som e problemet (som alla andra åxå säger) är att i å med att förgen är semi permanent så vattnas den ur. just plum blir cerisrosa så du måste färga hyfsat ofta för att hålla de så lila som de e från början.
skulle väll sä att plum är en lite mer fyllig men åxå lite mer åt de röd/rosa hållet. men jätte fin jag rekomenderar både den å directions
#4 jag misstänkte redan att färgen skulle rinna ur… Men jag visste inte hur fort.. :/ Det är tråkigt när en fin färg rinner ut för fort.. :(
#5 Hahah xD Det var däeför jag slutade med rött.. Orkade inte hålla på! :O
#6 Tråkigt.. :( Men jag vill att färgen sitter kvar.. xD
Vet ni kanske om andra Färger på lila som är bra? Och kanske till och med sitter ''bättre'' på håret? :D
#8 schwarzkopf har ju lila hårfärg annars som du kan testa:
https://www.hairsale.se/product.php?id_product=1393
#9 ska testa den kanske! :)
Jag använde en lila hårfärg ifrån Schwarzkopf som hette Live tror jag. Den höll ungefär i en månad sen blev den ganska röd. De lila ran ut ur håret när man duschade.
Men Directions hårfärg är ganska bra och den är riktigt lila. Men det är bara en toning/Semi-permanent hårfärg, men det är värt det. :)
Jag har testat de flesta toningarna, stargazer suger ju, Directions är OK, men har hittat en annat märke som heter Special Effects. Jag använder blood red och candy appel red, och dom sitter i 4 månader, vilket är väldigt länge. Vet inte hur de sitter med den lila färgen men du borde testa!
Du kan beställa dom på internet
#11 Hm.. ville ju inte att de ska bli rött.. :/ då ska jag nog inte testa den :)
#12 vet du någon hemsida? :)
denna: http://www.beeunique.co.uk/index.php?main_page=index&cPath=72&zenid=f1da27392ebd63981e5492a716eda28b
Men jag kan ju garanterat säga att detta märket håller bättre än både stargazer och Directions.
#14 Super! :D vet du om det stämmer att färgen färgar av sig på huden,kläder osv?
första gånge jah använde blood red så stod det på att de kunde färga av sig, vilket den gjorde. Jag och min pojkvän vaknade upp röda i ansiktet första dagen hahaha, tog jättelångt tid attt få bort.
Candy apple red färgade bara av sig lite på kudden första dagen
Det är väl olika från färg till färg, tror inte den lila färgar av så mycket i med att den e ljusare
#16 Good, blir lite chokad bara.. xD