Rött hår till svart
Yess nu har mitt röda hår blivit lite orange och brunt. Och jag vill färga om det till svart och blont i luggen för att senare lägga i en rolig färg som typ blå :)
Det är självklart för mig att göra det hos frisören. Men tänkte höra med er hur lång tid det kan ta att få bort det röda ur håret. Min kompis färgade svart och fick en slags lila nyans på sitt svarta hår.
Har hört att man ska avfärga sen färga ask-brunt ? Sen kan man färga den färg man vill ha?
hur skulle ni göra?
Planen är att färga helsvart, och under luggen göra blått. :)
Jag är naturligt rödhårig (ginger) och det tog mig 2 blekningar att bli platina blond. Först en blekning hos frisören (då blev det naturligt), och sen shocks blekning och då blev det riktigt vitt !
Men jag tror det räcker med en blekning om du sen ska färga det blått. Vet inte hur många lager färg du har av det röda bara? Minns när jag avfärgade mitt hår från svart, hade 4 lager färg så det tog jättelångt tid :/
#1 okej, jo för jag har färgat håret rött 3 gånger. Så jag antar att det kommer ta lång tid för mig då?
Jag hade rött hår som blev orange.. När jag blekte det (Hemma) efter 2 blekningar var det någonlunda blonda platina paritier i mitt hår och lite mörkare blondt på håret och då hade jag ändå färgat håret rött väldigt mycket. Bytte dock till brunt men de röda syns lite
Livet som ung häst tjej i ridsporten förblir en tuff kamp för framtiden.
#3 aha ok O.o
får höra med min frisör avd hon tycker jag ska göra :)
Vad jag vet om man ska använda blå toning är att man kan inte bara ha ''lite'' blekt hår, alltså orange. För färgerna grön och blå måste man ha det väldigt ljust, annars blir det missfärgat.
Kan rekomendera märket Special Effects för toningen. Dom är mycket bättre än stargazer och Directions. Min röda håller i 4-5 månader :)
På denna sidan: http://www.beeunique.co.uk/index.php?main_page=index&cPath=72&zenid=f1da27392ebd63981e5492a716eda28b
#5 jo det vet jag, Man ska ju nästan ha vitt när man ska färga blått :)
Ååh ok tack!! :)