bästa sätten att få håret längre
Jag förstår att detta är en av de allra största frågorna som cirkulerar runt här, men hur egentligen får man längre hår?!
Jag plattar håret i princip varje dag, eller iallafall delar av håret, och använder ej värmeskydd. Har fått för mig att det inte är så bra jämt dels för att det är silikon i (?) och det ska ju inte vara bra för håret, och dels för att man helst ska tvätta ur det varje dag va? Och jag tvättar inte håret mer än ca. 3 gånger per vecka.
Jag använder Balsam men inte hårinpackning då det är silikon i det också (??) och som sagt, så ska det väl ej vara bra?
Mitt problem är inte att mitt hår är slitet, för så slitet är det inte ändå, men det växer aldrig bara. Blir så avundsjuk på mina kompisar där deras hår växer som ogräs ….. 
Jag borstar aldrig håret efter att jag duschat utan låter det självtorka.
att sluta platta håret är inget allternativ, men tar tacksamt emot andra tips!
Du säger att ditt hår inte växer, hur länge har det pågått? Menar du att du bokstavligt talat inte har sett ditt hår växa en cm på ett år? Eller växer det, men du tycker att det går långsamt? För hår växer långsamt, vill man bli långhårig så är tålamod den enda produkten som fungerar. Har du inte tålamod så kanske du ska tänka över att skaffa löshår istället.
När du har funderat ut det så kan du jobba utifrån det.
Om du inte har sett ditt hår växa ens en cm på ett år så beror det på en av två saker: -antingen bryts håret av i takt med att det växer, och därmed upplevs det som att det inte växer. Detta beror på att håret är slitet.
-eller så är ditt hår inne i en period då din hårväxt ligger lite på is, detta är vanligt och händer de flesta människor, en period som denna kan vara från en månad till något år. Detta kan bero på att kroppen inte mår superbra, men kan även hända fullt friska människor.
Försök lokalisera vari ditt problem ligger, och återkom sedan.
tack för svar! klart det växer, men otrooooligt sakta jämfört med andra människors hår. Jag har sparat mitt hår i mer än 4 år och på den tiden har det växt typ 7 cm eller lite mindre om jag mätte rätt.
Vet att de är svårt,men skulle rekommendera att du iallafall har någon eller några dagar i veckan då du låter håret vila ifrån plattången.
Massera din hårbotten några minuter om dagen,de är både skönt och det gör så att håret växer liite fortare.
Har du provat Balsammetoden?
Jag tycker personligen att mitt hår har växt bättre sen ja började med det.
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
#3 jo jag vet
när jag går till skolan så måste jag iallafall platta liiite, men jag plattar inte verkligen hela håret som förr iallafall. På helger och lov och sånt så använder jag den såklart inte! Ska absolut prova att massera om det nu skulle funka 
Nej jag är lite skeptiskt till den, dels för jag har så tjockt hår så har svårt att få ut allt Balsam ordentligt och det känns som om mitt hår kanske skulle bli jättefett då, men den metoden kanske är värd att provas ändå ……
Ja,det skadar ju inte att prova :)
Rekommenderar det verkligen!
De är olika från person till person vilket Balsam som passar vem.
Håller inte koll på just tresseme,
men gå in på lockig.se där finns det en lista på Balsam som funkar med Balsammetoden. Man måste vara medlem för att läsa tråden därför kan ja inte länka den för det funkar inte ^^
#7 okej tack! kostar det att bli medlem där?
Nej det är gratis :)