Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 15434 ggr
Ellenfyrkant
0

Bleka eller avfärga?

Jag är rödhårig och funderar på att färga håret brunt. Inser att jag behöver bleka/ avfärga innan jag slänger i brunt. Men jag undrar vad är det för skillnad på blekning och avfärgning? Sliter avfärgning mindre? Är blekning mer effektivt? Eller är avfärgning tillräckligt effektivt? Era erfarenheter tack! :)

Mvh Ellenfyrkant

elinkw
0

Vilken nyans är ditt röda hår? :)
När ja skulle färga från blont till brunt så tipsade en frisör mig om att ja först skulle färga håret rött innan ja färgade det brunt. För då blir det inte grönaktigt. Hade skrikrött men behövde färga ungefär 2 gånger innan de blev brunt. Tror det sliter mindre än avfärgning och blekning iallafall.

Vilken sort brun hade du tänkt ha?

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

NinjaKakan
11

Bara på tal om det, finns det en hårfärg man kan köpa som heter Colour b4 (typ på åhlens) för 169 kr som inte bleker håret utan typ suger ur färgen istället. Ska testa den idag, har svart hår så kan ju meddela sen hur det gick ^^

elinkw
0

#2 Åh det måste jag också prova! Hur mycket sliter den på håret?

Ellenfyrkant
0

#1 Min hårfärg är ganska intensiv. Alternativet på brun skulle nog vara en ganska kall brun som inte känns röd.

#2 Spännande, gör gärna det!

Mvh Ellenfyrkant

Misspic
4

Undrar också, ska nämligen färga mitt hår från svart till rött (:

NinjaKakan
4

#2 Den sliter inte på håret, utan den öppnar porerna i håret och typ drar ut färgen och neatruliserar ph värdet i håret.

Testa den igår, och blev väldigt förvånad över resultatet ändå, har haft svart permanent färg i 2 år och nu är jag mörkbrun/röd istället efter en användning. Mitt utväxt jag hade är i samma färg, eftersom det inte finns någon färg där. Det stod på instuktionerna som medföljer att svart hår som varit färgat en längre tid kan vara svårare att få bort. Det viktigaste är att det är varmt i rummet där man är. Jag hade platsfolie över huvudet och satt med en fön. Man skulle ha i det i 20 min, jag hade det i 30 min.

Mitt hår kändes väldigt torrt efter, men absolut inget mer och mår helt bra idag. Det bästa med denna "avfärgningen" är att du kan färga håret direkt efter också.

Det är värt att testa absolut tycker jag. Jag ska köpa en färg till när jag har fått pengar.

elinkw
0

#6 Kan du inte lägga upp bilder på resultatet du fick nu? Skulle vara väldigt intressant att se!

#4 Ja skulle rekommendera att du färgar håret brunt direkt som jag gjorde, tror ja fick färga 2-3 gånger innan de röda försvann helt. De är ju olika från person till person. Men tror att de skulle slita mindre än blekning/avfärgning :)

NinjaKakan
0

ja absolut kan jag göra det ^^ fixar det i kväll ^^