Naglarna! - OT
hittade inget annat forum att lägga den i, så hår är väl närmast naglar då..
Iallafall. Mina naglar är alltid jättekorta och bryts av hela tiden, jag vet inte hur jag ska få de att bli starkade och friskare och växa mer! :(
Hjälp mig?!
Lägg frågan på Mode och Skönhet iFokus istället, de tar upp naglar bl.a! 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

förstärkning ;)
och nagelbands Olja löser de flesta problemen!
kika på skönhetsrecept.ifokus. 
Kan tipsa dig om världens bästa produkt..
Mavala Scientifique Nail Hardener är super!
Fick produkten av min syster för flera år sedan men jag har sett att KICKS säljer den.
http://www.kicks.se/mavala-b107/scientifique-nagelhardare--p454
Jag lovar dig att den verkligen funkar. Har själv haft hårda naglar hela livet (har druckit mycket mjölk sen jag var liten) men Mavala-produkten gör mina naglar mer tåliga och starkare. De växer inte snabbare men som sagt så blir naglarna mer tåliga och då kan du låta naglarna växa utan att de går sönder lika lätt 
Använder knappt produkten nu men jag använde den minst 2 gånger i veckan förut, och naglarna blev starkare efter mindre än en månad 
okej jag ska leta efter den :D

att dricka mjölk hjälper inte dina naglar :P
Kisel och zink brukar vara bra att äta om man har hår/nagel problem, men resultat blir det ju givetvis enbart om du från början hade en brist på detta då.
Annars är det någon Olja som gäller och se till att du smörjer in dig när du tvättat händerna så varken hud eller naglar blir torra. :)
Själv äter jag detta kosttillskott för att få just kisel och zink, och dessutom är det mycket järn vilket de flesta får i sig för lite av om man inte äter blodpudding och lever för jämnan, särskillt vi tjejer som har mens :) Sedan är det ju lite andra nyttigheter i det med ^^
Räcker över 3 månader och kostar 145 kr.
http://www.shopping4net.se/Haelsokost/Haar-hud-naglar/Kosttillskott/Stora-Haarkuren.htm
(De har mycket annat billigt där med, själv äter jag omega 3 och D-vitamin på vintern förutom det ovastående)
Jag hade vita fläckar på naglarna innan (zinkbrist) vilket har försvunnit, och har slutat tappa hår vilket jag gjorde innan. Jag hade med andra ord brist :)
Hakuna matata!
Mjölk är bra för håret dock! =P
Mot Mjäll, svamp och annat.
#8 Kanske att skölja med men påverkar inget särskillt mer än skelett om du dricker.
Hakuna matata!
#9 Menar ju att skölja med. ;)
silicatabletter / öljäst funkade bra för mig.

Att ha vita fäckar på naglarna är inte brist på något. det är "blå märken" för att du slagit i naglarna.
#14 Nja, det kan vara. Men i de flesta fall handlar det om zinkbrist.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Jag har fått ett vitt märke på en fingernagel, och det fick jag efter att jag slutade ta kalciumtabletter för nån månad sen. Annars har jag haft "fläck"fria naglar under den tiden som jag drack mer mjölk (dricker inte mjölk längre).

Fråga vilken nagelterapeut som helst, vita fläckar beror inte på någon brist. Det fick jag lära mej på min sansa godkända utbildning.
#17 Fast en nagelterapeut behöver inte ha kunskap om kroppens funktioner och reaktioner på brist av mineraler och näringsämnen. Zink är ju bra för att stärka bl.a naglar, så varför skulle inte en brist kunna märkas på dem?
Jag har nära som bor periodvis i Asien, där det äts betydligt mer mat innehållande zink och efter en tids vistelse där är de vita fläckarna helt borta, men är de i Sverige (och därmed äter mat som inte innehåller så mycket zink) så kommer de vita fläckarna tillbaka. Jag har ju svårt att tro att de slår i naglarna mer här än vad de gör på andra sidan jorden. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport

i en sansa godkänd utbildning får du lära dej kroppens anatomi, hur den är uppbyggd och vad som kan påverka naglarnas färg, hållbarhet, utseende m.m.
De vita fläckarna som man kan få på naglarna beror oftast utav zink brist jag har själv problem med det jag har pratat med min läkare och min " manikyrist" och de sa att jag skulle ta zink tabletter.
Jag började med det och efter ett tag så försvann de vita fläckerna nu när jag slutade äta tabletterna för jag trodde inte det behövdes kom de tillbaka.
kan inte tänka mig att det beror på annat!
Jag håller med jag är laktos intolerant och får varken i mig kalcium eller zink värst bra och jag får vita prickar/fläckar på naglarna och jag har rådfrågat läkare och min mamma är sjuksköterska och båda säger samma sak så jag tror mer på det.
När jag äter tillskots tabletter försvinner dom och när jag slutar eller "glömmer" kommer dom tillbaka och jag slår nästan alldrig i fingrarna eller naglarna

jaja. tro vad ni vill. men det hade ju vart smart och läsa på innan man yttrar sej.
#22 Det har jag gjort.
Och även om det kan vara en orsak att man slår i naglarna så kan det uppkomma av både tidigare sjukdomar (feber, infektioner…) samt zinkbrist. Både enligt läkare och hälsokostexperter. Och då jag som sagt även känner folk som löst sina "problem" med vita naglar genom zinktillskott, så ser jag det som en väldigt logisk förklaring.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#22 Jag tror att vi alla vet att det är du som behöver läsa på lite!
Jag har erfarenhet av de vita fläckarna på naglarna och jag tror inte att jag inillar mig att de försvinner när jag tar zink tabletter och att de kommer tillbaka när jag slutar ta det…………….
#24 Nu handlar ju inte den här tråden om att outa någon, oavsett vem som har rätt eller fel. Så ta det lugnt med att peka fingrar på folk!
jag pekar inga fingrar och jag är lugn men jag gör bara det hon gör emot mig……….
#26 Ett dåligt beteende blir inte mer försvarbart för att någon annan har gjort det innan.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
???? dåligt beteende?? asså det är problemet med datorer jag menade INGET elakt okej men hon sa att jag borde läsa på då sa jag att hon borde no big deal okej?? förlåt då om ni tog det fel
B12 är svaret på din fråga. både hår å naglar använder de i sin uppbyggnad. så se till att få i de daglig dos av B12 så både växer de å blir starkare