Vill ha längre hår!
Hej! :)
Kan man göra något så håret växer snabbare? Skulle vilja ha längre hår ganska snabbt.
Och en fråga till, hur sköter man håret på bästa sätt?
Hur du sköter ditt hår på bästa sätt är ganska individuellt då allas hår inte är likadana, men en liten grej som antagligen är bra för allas hår är väl att hålla stylingprodukter, värmetänger och liknande borta ifrån håret så gott det går.
Om du "måste" styla håret med värmetång, använd då ett bra värmeskydd för att minimera skador så gott det går. Bruka inte för mycket spray, det räcker med litegrann för att fixera en stylad frisyr.
Använd bra shampoo och bra Balsam, gör gärna inpackning några gånger i månaden, och så kan du använda hårtoppsserum om du har frizzigt hår.
Klipp regelbundet för att undvika större slitage - är ditt hår liite slitet i topparna så slits hela håret upp mycket lättare sedan.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Vissa säger ju att ricinolja har funkat för dom, har precis börjat använda det själv så får se hur det går :P
#2 Har sett resultat med egna ögon på bekanta, men det är inte alla det funkar på.
Sedan tror jag inte att det bara är oljans förtjänst, utan även massagen. Man masserar ju in oljan i hårbottnen liksom.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Jo kanske det men det är ju alltid värt att pröva? :)
Har själv precis börjat med oljan och så försöker jag massera hårbotten varje dag också så ska se ifall det ger resultat :)
Hoppas det är ok att jag kommenterar så långt efter. Protein i massor! I somras klippte jag mig axellångt och kort efter det frossade jag mjölk, ägg och proteinpulver, 2-3 månader senare hade det växt kanske 17cm!
Allas hår gillar inte protein, så det är högst personligt vilka produkter och ingredienser som gäller.
Mitt hår kan tåla lite protein, men får det för mycket så blir det så torrt att det går av. Så ta det försiktigt med protein om ni inte vet vart er egen gräns går.
#6 men gäller det inte bara om man har det PÅ håret?
Jag åt ju det …
Eller egentligen har jag ingen aning, det är det jag uppfattat när jag läst om hår och protein. :)
#7 Aah, du åt protein, jag läste inte tillräckligt noggrannt. :) Ja, att äta protein är ju jättebra för hela kroppen, och ju bättre kroppen mår desto bättre mår håret.

rekomenderar lockig.se . Desto friskare ditt hår är desto snabbare kommer det att växa.
Massera hårbottnen några minuter om dagen, de har hjälpt mig! :-)
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se