Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1913 ggr
Hultan
0

Rasul till rakt hår?

Är det någon med rakt hår som har erfarenhet av rasul-lera?

Jag har själv rakt  hår och har använt det 3 tvättar nu. Är nyfiken på om det bara är folk med lockigt som är nöjda, eller om vi med rakt hår också får fantastiskt resultat med tiden.

Med sunt förnuft kommer man långt!

[SweetRose]
0

Det funkar lika bra för de med rakt hår! Min svägerska som har spikrakt hår använder det och det är jätteglansigt och mycket mer volym i nu Glad

Jag själv har lockigt och tycker det är det bästa inom hårvård någonsin!

[Eleya]
0

Jag har egentligen rakt hår, alltid haft och med tiden blev den platt i hårbotten också med all shampo och Balsam, jag har fått både volym och självfall, det är jättevackert.
Massagen av hårbotten vid rasul-tvätt har gjort att mitt hår också växte mycket mer än vanligt, 13 mm är vanligast, men nu är jag lätt uppe i 20mm om inte mer.

För att undvika det statiska i håret smetar jag i en balsam-klick i hårtopparna, noga med att det inte masseras i hårbotten.
Än så läge är mitt hår jätteglansigt, men jag vet inte om det är kemikalier kvar i håret efter så många år av misshandel, men jag hoppas det håller i sig.

Chamy
0

Rasul är ju en lera som man använder för att tvätta sitt hår med, den är alltså inte specifikt ägnat åt att lockigt hår ska se bättre ut. Det positiva med leran är att den inte tar med sig hårets naturliga oljor när den tvättas ut, varav håret hålls rent men oskadat och inte aktivt uttorkat. Så ja, det funkar för alla hår, oavsett kvalitet, lockar eller ej.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus