Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 2646 ggr
noraa
0

växer det ändÅ?

Hejsan behöver verkligen hjälp mitt hår är jätte brännt/skaddat från plattången för ja plattar varje dag..

Men nu vill jag jätte gärna klippa mitt hår men om jag klipper bort allt det brännda så kommer det vara jätte kort, och jag vill inte klippa skit kort liksom, så min fråga är Växer mitt hår om jag bara klipper 3 cm av det brända när det är 5 cm bränt..?

[M1nho]
0

Jag tycker du ska klippa 5cm om det är bränt. Det försvinner inte av sig själv. Bättre med kort och friskt hår.

noraa
0

#1 Klippte 5 cm idaaa..:\ blev kort men friskt :) men om jag börjar platta igen och det blir bränt innan det hunnit växa ut kommer det inte kunna växa?

[M1nho]
0

Jag tror du kan platta, men inte så mycket så hår blir bränt. Använder du värmeskydd? Det är väldigt viktigt om du vill skydda håret. Det rekomenderar jag verkligen att använda. Fast helst av allt tycker jag du ska försöka att inte platta håret, om du vill ha bra kvalité och inte skada håret. Man kan ju göra så mycket annat med håret. Göra flätor så det blir lockar eller göra fina håruppsättningar. Om du söker på youtube kan du hitta mycket roligt. Glad

Wand
0

Håret växer alltid oavsett vad som händer med längderna. Det är i rötterna det växer, inte i topparna. Flört

Men av erfarenheter så kan jag säga att du bör klippa bort allt som är bränt, då det som sagt inte går bort av sig själv, och är det riktigt slitet och sönderbränd så kan ditt övriga hår förstöras ännu fortare då topparna slits upp. 

Det är viktigt också att om du ska fortsätta platta håret så måste du använda värmeskydd, dvs en sorts spray som man sprayar i håret innan man ska använda värme i det. Du kan ha värmeskydd i håret innan du fönar, och sedan platta, eller så kan du ha värmeskydd i håret, låta det självtorka och sedan borsta håret samt platta.
Det räcker länge då man inte behöver ta mycket, och dessutom håller sig plattningen betydligt längre med värmeskyddet i.

Själv har jag inte plattat mitt hår på nästan 3 år, då jag insåg att det förstörde så extremt mycket. Nu har jag dock blekt sönder det sedan oktober, så mina års ansträngningar har varit förgäves ändå…

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

noraa
0

#4 Hm björn axen värme skydd är det bra?

ska man applicera in det i fuktigt hår eller kan det vara torrt? ska man vänta tills gelen torkat?

Wand
0

#5 Jag har inte provat Björn Axéns faktiskt, men jag tycker om Björn Axéns övriga produkter så det kan du absolut köra på. 

Har haft studioline själv, det är väl sisådär haha…

Du kan ha det i fuktigt hår eller i torrt, det spelar ingen roll. Det viktigaste är att håret är HELT torrt innan du plattar, för om du använder en plattång på blött eller fuktigt hår så kan jag lova dig att det kommer brännas sönder på en gång.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

noraa
0

#6 oh får så mkt ångest är så rädd nu när jag klippt till kort hår att jag ska råka bränna det nu redan från första början så slutar det att växa :\\\dööör

Cordata
0

#7 Kan du inte överväga att ha håret i en annan frisyr utan att platta en period? Så får topparna vila lite :)

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

noraa
0

#8 jo ska nog göra det :\ :)

Cordata
0

#9 Det finns ju fina frisyrer. Hur långt har du nu? Kan du få upp det i hästsvans eller är det ännu kortare?

noraa
0

nu efter att jag klippt så kan jag ta upp det till en häst svans men en ganska kort hästsvans om jag har utsläppt så är det alldeles ovanför brösten!:)

Cordata
1

noraa
0

#12 TACK!!!! SÅ JÄTTE MCYKETT HAPPYY!! :D