Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 2187 ggr
[malda]
2012-02-14 21:26
0

Rasul+dreads?

Jag har ett tag varit nyfiken på att testa rasul-lera (marockansk tvållera), tror det skulle passa mitt hår. Men jag har även kommit fram till att jag vill skaffa dreads igen, när mitt hår blivit lite längre. Fungerar leran även till dreads tror ni? Problemet jag kan komma på att den kanske är svår att skölja ur.. Någon med tankar?

[SweetRose]
2012-02-14 21:28
0

Jag hade en dread en gång och det gick utmärkt med rasul! Den rengör men lindar inte heller upp dreadsen.

Har bara gott att säga om rasul!

[malda]
2012-02-14 21:30
0

Här går det undan! Vad bra, då kör jag på det. Tack för ditt svar!

Chamy
2012-02-15 01:29
0

Jag skulle nog ändå vara lite försiktig att använda rasul i dreadat hår eftersom det kan fastna småbitar av leran i dreadsen. Det är ju inte lika lätt att skölja ur dreadsen.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

[SweetRose]
2012-02-15 18:25
0

#3 Bitar? Det låter inte helt rätt eftersom rasulleran har samma konsistens som schampoo

Chamy
2012-02-15 21:06
0

#4 Ja den är ganska len i konsistensen, men det är som sagt en lera vilket betyder att det är uppbyggt av små korn torkad jord. Det kommer alltid att finns småbitar i den, även om man kanske inte känner det hela tiden.

Jag har använt rasullera i flera år, av olika märken, i pulver och i kakor, men man kommer aldrig ifrån de små, små kornen. Så det är cärför jag ber dig att vara väldigt noggran med att skölja ur ifall du testar, och se till att all lera verkligen är ur ditt hår innan du kliver ur dushen.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

[SweetRose]
2012-02-15 21:20
0

#5 Jag har också använt den i flera år och har aldrig fått rester av den, varesig i dreadsen eller vanliga håret. Dock så har jag min färdigpreparerad länge så det löser sig näst intill helt.

Ja, man får skölja ur noggrant, men det får man med vad man än använder till dreads! Lycka till!

[malda]
2012-02-15 22:29
0

Tack för era tankar! Jag köper nog en del, och om inte annat använder tills jag skaffat dreadsen. Man kan alltid prova.