Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 3406 ggr
duumle
1

Från MÖRKBRUNT till BLOND

Jag har mörkbrunt just nu & jag vill färga askblondt med massa slingor i , ungefär som lauren conrad. Hur ska jag göra så det inte blir missfärgat osv?

Alex
0

Du måste bleka ditt hår för att komma dit. Och mitt tips är att bleka slingor i omgångar (med ett tag emellan) för att hela tiden hålla en snygg färg (med slingor är det minimal risk att det blir "missfärgat" och fult då gula/röda toner syns betydligt sämre på en mörk grund, till skillnad om du bleker hela håret). Vad har du för färg naturligt?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

duumle
0

Okej :) Jag har guldbrunt naturligt men jag har färgat mörkbrunt i 3 år nu.

natha-mjau
0

#1 är påväg att göra samma sak som TS, gjorde slingor i slutet av januari, hur ofta rekomenderar du att man gör slingor isf? om du har tips :)

[Momiji]
0

Ska också gå från brunt/mörkbrunt till blont nu imorron(har mörkblont egentligen). Kommer göra det hos "min" frissa och låta hon bleka hela håret. Har tidigare bara gjort slingor då jag gjort håret blont(hos frisörer alltså). Det jag har varit nöjdast med än så länge är ganska breda folieslingor och håret såg verkligen blont ut. Ska man göra det hemma får man nog ha tålamod. Skulle gå från röd/svart till blont och skyndade på det lite för mycket. Såg ut som en morot i håret ett ganska bra tag efter det(tyckte att jag såg hysteriskt rolig ut då) Skrattande