Hår iFokus

Hår

Etikett: produkter
Läst 3937 ggr
natha-mjau
0

Balsam för balsammetoden

Det har varit mycket snack om Balsammetoden på sistone, och det är många ingridienser man ska undvika.
Ingen som kan skriva vilka Balsam som är bra att använda? istället för allt som de ska innehålla. Underlättar när man vet vilka märken som är bäst :)

Gudris
0

Änglamark sensibel Balsam, Neutral Balsam, Urtecram Balsam, de flesta ekologiska Balsam är ok. Själv använder jag de första två :)

natha-mjau
0

jag brukar använda gliss och dove men antar att de inte är så bra…

Gudris
0

Där kommer du till det där med innehåll… Kolla in på lockig.se och se om du kan hitta dina nuvarande Balsam i tråden för godkända Balsam. De har kollat igenom många där, hittar du dem inte så lägg upp innehållet här (eller på lockig.se) så kan vi som har lite mer koll se över det :)

natha-mjau
0

#3 jo, där står det ju inte vilka Balsam som är godkända, utan bara vad de inte ska innehålla och vad som är bra osv.

hjartelyckanskaniner
0

Jag använder coops balasam =) Billigt och bra. 10kr för 500ml.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Gudris
0

#4 Om du skapar ett konto på lockig bör du komma åt den här tråden. Där är sk godkända Balsam listade. Precis som du finns det många där som inte själva har orken och kunskapen att läsa alla innehållsförteckningar. Jag till exempel :)

natha-mjau
0
jenna_dark
0

Coops Balsam låter bra…nån som vet om såna där saltfria Balsam som man bör använda till keratinbehandlade hår är bra? Och hur funkar Balsammetoden för oss som inte önskar vackra lockar utan bara rakt, blankt hår?

Life is a bitch if you are...

hjartelyckanskaniner
0

#8 jag har så rakt hår man bara kan få. Nada volym, ja, ingenting bara platt och rakt. Min kompis som vill testa Balsammetoden kände på mitt hår och frågade om man verkligen får så lent hår av denna metod. Tydligen :P känns som att klappa ett sådant lent plyschdjur. Jag duschar ändå bara 2ggr/v. Tvättar håret då. Duscha gör jag varje dag. Håret är blankt men inte som att det är fettigt utan bara att det är lent. Jag duschar i två omgångar. Först gnuggar jag in Balsam i hårbottnenoch låter det sitta i några minuter. Sen tar jag nytt Balsam och har det upp till kinderna/öronsnibbarna och massera in ordentligt så att det blir som ett lödder. Sköljer ur ordentligt. Sen tar jag en liten klick med Balsam och låter det vara i hela tiden i topparna.

Mvh Emma

natha-mjau
0

#9 du sköljer alltså inte ur de balsamet du har i topparna? Vilka Balsam använder du?

hjartelyckanskaniner
0

#10 Nope:) läste på lockig.se och tydligen så man ska göra:) mitt är riktigt lent och fint. Har inte klippt mig på ett år och håret borde slitas under den tiden och mitt är inte slitet:) Som du ser i #5 så har jag Coops Balsam :)

Mvh Emma

jenna_dark
0

#10 låter som det är något man borde apa efter med andra ord…

jag har självlockigt hår som jag plattar och keratinbehandlar  allt för ofta för att få så där tjusigt rakt. Vill ha rakt hår, men framför allt långt.

Ska följa ditt tips och hoppas att jag också får lent och fint hår, helt otroligt att du inte behövt klippa dig på ett helt år…antar att du inte behöver färga bort enstaka gråa hårstrån då som jag, använder du förresten hårtork, lock eller plattång eller går du ut all natural?

hur som helst beundrar jag er som lyckas ha långt, friskt och vackert hår…!

Life is a bitch if you are...

hjartelyckanskaniner
0

#12 nu har jag ju rakt av mig själv. Jag har blekt håret 2ggr, använt Blondering 2ggr och färgat det brunt 2-3 ggr utan att det blivit slitet:) Fast nu är jag ju inte gråhårig:P lite lättare att ha "råttfägat" än grått hår. Grått syns ju direkt. Kan du inte rakpermanenta det? Så slipper du använda plattång så ofta? Kostar dock en massa. Men det gör ju alla produkter och sen att du får klippa dig oftare pga ditt slitna hår. Jag har använt hårtång 2ggr i mitt liv. För att få det vågigt/lockigt. Använder aldrig hårfön. Försöker för det mesta reda ut det som är trassligt men det är inte alltid det funkar. Sen sover jag med håret antingen i fläta eller i hästsvans. Just för att jag rör mig som om jag springer maraton när jag sover så då blir håret helt knutigt och det ser tupperat ut.

Mvh Emma