HJÄLP! :d
Hej!
Min mamma är afrikan och min pappa är här från sverige, vilket har givit mig väldigt krulligt och tjockt och delvis torrt hår!
Vet ni något som kan få mitt hår mjukare och gärna inte så torrt.
Kanske inte ens behöver påpeka att det helst ska vara miljövänligt.
Tackar er sååå mycket om ni kan hjälpa mig! :P
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Jag duschar varannan, var tredje dag, gör jag det för ofta blir håret torrt snabbare.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tvättar du ditt hår varje gång då?
Jag brukar krångla till det lite och duschar inte håret när jag duschar vanligt, utan gör det separat då och då… :)
#4 Japp, varannan, var tredje dag :)
Går det längre emellan blir mitt hår helkonstigt xD
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
HAHAHA okej XD
Prova arganolja. Kanske även att skippa Balsam som återfuktare och direkt använda hårinpackning som Balsam istället. Har även läst någonstanns att majonäs ska vara bra återfuktare för håret. Testa googla det. Hoppas du hittar något. Berätta gärna hur det går. Har själv torrt lockigt hår, och känne rheller inte riktigt att jag får tillräckligt med fukt i det. Tror själv jag ska prova det där med majonär, hur knasigt det än låter. Lycka till :)
Jag och en vän kletade majonäs i håret och knäckte ägg i håret. Jag minns faktiskt inte hur det gick, men jag har så tjockt hår också… Tack för tipsen! Ska se hur det blir med det :)
Hej hej!
Har samma problem, mitt hår är typ krulligt (dock inte små lockar) och det är inte afro utan liksom vågor som försvinner när man sover och det blir fluffigt och flygigt hår ist…
Vill tynga ner håret men det känns inte så bra att ha oljor i håret så jag hoppas att någon kan hjälpa till :)
Asså, jag har egentligen inget afrohår.. Det är ganska tjockt, och torrt uppepå men ändå inte. Jag har vågor i håret, inte småkrullar. Men det är ganska normalfuktigt, förutom ytterst på håret. Inte topparna asså.. mitt på huvudet.

#11 Man behöver inte ha afrohår, men har man samma typ av kvalitet så kan det ju funka ändå:)
okej tack