Hår iFokus

Hår

Etiketterdreadslöshårperuker
Läst 8853 ggr
Pauliine
6

rastaflätor på sidan?

Hej!

Jag undrar hur ni tycker att jag ska gå till väga om jag endast vill ha 3-4 flätor längst ena sidan, liksom istället för sidecut (för feg), heter det något speciellt? Sen undrar jag vem man ska gå till om man vill göra dessa? Vanlig hårfrissör?

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

LindaKarlstrom
0

Fläta själv? :) Det är inte så himla svårt, jag gör så till fest ibland :)

Pauliine
2

jag kan verkligen inte :o men de borde inte vara så svårt det är sant :o hur gör du?

Marizia
0

Jag vill också kunna göra det, men gå in på youtube, och sök på cornrow braid.

Finns massa video på har man gör sånna små flätor.

Tycker det är så snyggat med fyra st på en sida, ser ut som en side cut typ ;)

Men det är inget jag kan göra, kan fläta vanliga, men inte sånna små inbakade i håret.

Pauliine
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gjorde själv nu utan att kolla, de gick jätte fort men blev inte superbra dock. Skulle vilja att nån annan gjorde det på mig =)

Marizia
0

Snygga för och vara första försök! ;D

[mikaela07]
0

Mamma brukade göra sånna på mig, och det blev bra och höll länge :) Går ju att fråga folk runt sig.

Frågade dock mamma för några månader sedan om hon kunde göra det igen men hon har noll minne av att hon någonsin har gjort så, haha.

mandariiin
0

jag gör sånna i Sthlm :)

www.mandariiin.com

Elshira
0

Om man inte har tid eller ork (som jag sällan har) att göra hela flätor på sidan så kan man bara dela upp håret som när man ska fläta (alltså typ 3-4 rader framifrån och bak), och istället för att fläta så skruvar man bara på det längst bak något varv och sedan färster med en liten hårklämma. Fixera med lite hårspray (framför allt vid klämman) så sitter det fint sen! ^^

Hakuna matata!

Marizia
0

Det brukar jag göra ibland, bara för att jag inte kan göra rastaflätor ;)

Pauliine
0

Tack! =)

ja jag brukar också skruva dem eller ev. bara sätta dem bakåt som i ett hårspänne. Vart i stockholm gör du dina mandriin? Jag bor istockholm =)

mandariiin
0

jag jobbar hemma i Rissne(sundbyberg). kika hemsidan

www.mandariiin.com