Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 2724 ggr
Wand
0

Vilket balsam?

Jag vill börja med Balsammetoden, och läste en bra artikel här precis om den. 
Men det jag nu vill veta är vilket/vilka Balsam ni rekommenderar till denna metod? Om ni går eller gått på Balsammetoden själv så kanske ni har tips? 

Det är även viktigt för mig att detta Balsam inte är djurtestat, så det är här det blir som krångligast att klura ut vilket som passar bäst. Nystart med bra produkter ska det vara, och då ska inget vara fel. ^_^

Tack på förhand!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Wand
0

Lägger till med detta: Finns det någon utav Oriflames Balsam som funkar till Balsammetoden?

Grodan
0

Lycka till med metoden!

Jag provade den själv under 1-2 år, men misslyckades.

Idag är jag så less att jag funderar på att bli flintskallig

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[SweetRose]
0

Naturelles Balsam är super, inga parabener, blekmedel eller liknande. Är också 99 % säker på att det inte är djurtestat :)

Wand
0

#2 Danke schön, jag avskyr att tvätta håret med shampoo så det kommer bli hemskt skönt. Sedan oktober har jag även vant håret vid att enbart bli tvättat en gång i veckan (förr tvättade jag alltid varje dag hrmf) så har värmt upp lagom mycket nu! ^_^

Har också funderat på att bli kvitt håret, fast varje gång jag gör det så ångrar jag mig, så får väl göra det bästa av saken istället blörgh.

#3 Tack för tipset! Jag ska maila dem och fråga hur de gjort med djurtester förr och nu, hittar inget på deras hemsida nämligen, men om de värnar såpass mycket om miljön så känns det ju lovande i alla fall. 

Funderade på någon utav oriflames Balsam, men vet inte hur bra de funkar för Balsammetoden.

Rosaranarosenstrale
0

Hej, jag skulle vilja tipsa om;

Tvättbalsam; Coop Extras Balsam för typ 10 spänn.

Fabulous Fruit finns på Öb för typ 10 spänn

Sedan vårdande balsam; Oliv Naturelle finns både med och utan parfym på Åhlens.

Bamsabalsam på Apoteket en liten rosa flaska.

Vissa gillar ju Naturelles Balsam dom är ju också ganska billiga och finns på typ Coop maxi och dom flesta matvaruaffärer. Jag gillar dom inte för mitt hår blir klistrigt och som lixom segt. Men det är för att jag sett att mitt hår inte tycker om proteiner och det innehåller Naturelles Balsam. Men en del hår behöver proteiner. Så du får prova dig fram. Skulle råda dig att börja med de billigare balsamena och känna efter.

Lockig.se är en sida du kan kika på om du funderar lite.

Mvh

Rosaranarosenstrale
0

Oj nu känner jag mig dum såg inte att det inte skulle vara djurtestat. Hoppas någon vet. Men som sagt kolla in sidan jag tipsade om och ställ frågan där. Är många som är för mycket naturliga alternativ där. Lycka till!

Wand
0

#5-#6 Tackar för tips, ska kolla på lockig.se litegrann! 

Tror det blir naturelle, i alla fall till en början. Trivs jag inte så kan jag ju likväl byta. Får ju som sagt prova mig fram lite!

Vilket shampoo har ni använt till sista tvätten?

Rosaranarosenstrale
0

Jag har anvät coops, men är du ute efter något som inte är djurtestat så vet jag inte. Men coops är vääääldigt rengörande vilket är bra innan du börjar med metoden.

Wand
0

#8 Okej, får kolla upp det. ^_^