Torrschampo - hur?
Jag har nämligen hört att man kan använda potatismjöl som torrschampo och är väldigt sugen på att testa detta då jag har plattat håret nu (har korkskruvslockar egentligen) och vill inte behöva tvätta om det tills ikväll då jag ska på finmiddag. Är det bara att gnugga in eller finns det något knep man kan använda?
Tack på förhand!
Det blir nog ganska ljust av potatismjölet (vi brukar ha det till hästarna få att få vita ben extra vita), men du kan ju prova med lite grann. Matt blir det i.af vilket kanske inte är så kul om bara halva håret är :P
Jag skulle nog duscha igen om du nu känner att det verkligen behövs?
Hakuna matata!
Jag har aldrig testat det själv, men jag har precis som du hört att potatismjöl kan användas som ett naturligt torrschampo. De som använder det pudrar i lite i hårbotten med typ en puderborste, så att det inte blir för mycket, masserar in det lite försiktigt, och kammar sedan ur resterna med en svinborste. Man ska med andra ord inte ha kvar potatismjölet i håret, utan det ska bara suga åt sig oljor och sedan kammas ur håret.
Jasså? Jag hann inte vänta på svar så jag improviserade lite. Jag har mellanbrunt hår så jag tog hälften kakao och hälften potatismjöl, duttade fingrarna i det och gnuggade det där jag tycker det såg fett ut, typ vid pannan där. Efter det gick jag bara ut och skakade håret och jag är supernöjd! Allt det feta försvann och jag tycker inte alls håret blev matt