Snäll hårblekning..
Hej. Jag skulle bleka mitt hår idag. Det gick inte så bra. Körde med Moods extra blond. Det slutade med att jag satt och svettades och plågades av smärtor. Känslan var typ att mitt huvud var ett dånande inferno. Så jag klarade inte mer än några få minuter innan jag sedan i ilfart kastade mig in i duschen och sköljde ur med iskallt vatten. Sedan skulle jag ha i röd färg (kommer inte ihåg märket) och det var samma problem med det.
Resultatet blev inte som jag ville och nu är min fråga.. Finns det någon hårblekning som är snällare mot hårbotten? Uppenbarligen är den väldigt känslig. Vad gäller hårfärg så vet jag med mig själv att jag KAN ha "Directions" och eventuellt andra pastejliknande Färger. Men som sagt.. Existerar det ett mildt blekningsmedel som vi med en mesig hårbotten kan använda?
Jag köper utan ammoniak i, är väl Wella som har det. Mood fungerar inte alls i mitt hår. Färgar själv runt två ggr i månaden med D-färgerna.
Får ta och kolla upp! Tack!
Du kan ju alltid köpa det som TheMickiz rekommenderade, men jag skulle starkt rekommendera att du pricktestar det innan du sätter det i hårbotten. D.v.s. att du sätter en droppe färdigblandad färg på din inre underarm och låter det sitta i 15-30 min så att du vet om du tål det innan du tar det i håret.
Anledningen till detta är att du kan få en allvarlig allergisk chock om du hanterar sådant som du inte tål. Du kanske inte reagerar på det alls, och då har du inget att oroa dig för.
Jag är inte allergisk men får olika utslag och brännskador med mera till och från, från olika sorter. Har gjort ett sådant test men två sorter, dem visade inget, sen la jag det i håret och det blev reaktion där. Jag har påpekat det till företagen, att huden är annorlunda i håret än div ställen man kan testa innan på.
Ajdå, det försvårar ju det hela, kan du inte pricktesta i hårbotten då, typ straxt bakom örat eller något?
Må tro jag har provat överallt. Så när jag ska bleka så kör jag kortare tid, för det behövs inte extremt blont för att få i nyanserna från Directions etc. Men jag ville bara poängtera det att olika sorter kan ge olika utslag och vissa kan inte visa något förens i håret. Men dem utan ammonik fungerar för dem flesta.
Sen så klart är ju ditt tips toppen! Man ska läsa bruksanvisningarna före all sorts färgning eller annat som är direkt på hud 
Directions är ju intensivtoning, och toning är ju i regel snällare mot huden än vad färg är. Så jag tycker du ska följa Chamys råd och testa om du tål färgen eller blekmedlet innan du använder det!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Moods hårfärg överlag är skit ;)
Tyvärr vet jag ingen "snäll" blekning.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.