Hår iFokus

Hår

Etiketterdreadslöshårperuker
Läst 5441 ggr
Thowas
0

hur mycket sliter hårförlängning?

jag har alltid vilja sätta i hårförlängning, då jag skulle vilja ha det riktigt långt och tjockt.

men min frisör säger att oavsett vad man använder, vax, lim eller microringar så sliter det så oehört på håret att när man tar ur löshåret får man klippa bort så mycket av sitt eget för att det har slitit så hårt på sitt eget hår.

vad har ni för erfarenheter? vad är bäst att använda och hur har erat hår blivit efteråt?

Fridaaaa
0

Kan du inte ha clip-on då? :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Thowas
0

jo jag har clip-ons hemma, men jag skulle vilja ha hår som sitter fast liksom

spacesheep
0

Vad har du för hårtyp? Det finns verkligen risker med de metoder du nämner - både clips och microringar kan skava sönder hårbotten och ge kala fläckar, lim och keratin kan i värsta fall behöva klippas ut osv.

Har du relativt tjockt hår skulle jag rekommendera weaving. Då flätar man en inbakad fläta i underhåret och syr fast en träns där. På så sätt slipper man metall i håret och onaturliga produkter. Jag gick med weaving under kanske 3 månader och mitt hår mådde faktiskt bättre när jag tog ut det än innan, pga att jag inte stylat det. Slets i vilket fall inte ett dugg, det blir bara som att ha en vanlig fläta under längre tid :)

Thowas
0

just nu är det håret ganska långt men tunt då jag har haft mycket uppklippt för några år sedan. men ska man riskera att förstöra det genom att sätta i hårförlångning?

Mojti
1

Jag har använt det (använder ibland nu) och ångrar att jag började med det. Håret blir tunnare och tunnare och tillslut blir man beroende av att använda löshåret eftersom man inte gillar sitt hår utan, så skulle hellre om jag vore du spara håret tills det blir långt av sig själv :)

Hade clip-on

www.lillamalin.blogg.se

spacesheep
0

#4 Jag tycker att du ska rådfråga en frisör om weaving faktiskt. Särskilt om du vill förlänga men inte slita på håret. Man kan inte ha supertunt hår för det, eftersom att flätan tar upp en del av håret, men för de flesta fungerar det. Jag tycker att de tär den absolut bästa metoden, enkel att ta ur när du tröttnar och sliter minimalt på håret :)

Nelliie
0

Jag har haft med lim flera gånger. inga problem alls! märks inte på mitt hår efter, visst att det måste klippas när jag är ur och att det ser lite halvdant ut. men det är ju klart, däremot som nån skrev upplever man nog väldigt lätt att man inte längre är nöjd med sitt egna hår.

Men mitt hår är tjockt med självfall, så att det tunnas ut liiite av att det slits skulle inte vara nån panik om du förstår. dock har ju inte det hänt som tur är men!  Var himla osäker i början jag oxå. men min frisör har inte sagt nått negativt så länge man sköter håret är det ingen fara!