Hår iFokus

Hår

Etiketterdreadslöshårperuker
Läst 2133 ggr
[Pom]
0

Dreads till skolan?

Hej, jag har ett litet problem som jag skulle vilja ha hjälp med. Det är nämnligen så att jag har beställt dreads (ÄNTLIGEN) i blått, fushia och grönt. MEN jag vet inte ifall jag vågar gå med dom till skolan eftersom det finns en jättejätte snygg och snäll kille i en klass över mig som jag brukar flirta med varje dag och vi har lixom en speciell gnista mellan oss och jag har spanat på honom 4 ever men jag vet inte om han fortfarande kommer gilla mig med dreadsen i håret,  att han tycker att jag ser konstig ut eller nått. Jag har ju ganska långt brunt hår, lite längre än till axlarna och jag vet inte om det kommer se konstigt ut med dreadsen eller om jag ska klippa håret kortare eller om jag ska ha på dom alls!

Och jag skulle behöva tips om vad jag ska göra, eller ge mig ett annat tips på vad jag ska göra.

Svara oxå om ni tror att det blir snyggt med dreadsen i mitt bruna hår.

TACK!!!! :3 <3

Fridaaaa
2

Gillar han dig inte om du har dreads är han inget att ha.
Han ska gilla dig för den du är , inte ditt hår!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Chamy
1

Haha, Pom, det här är ett hårforum inte ett relationsforum.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

powerofthebass
0

säger som #1  ,  vill själv ha  cyberlox och dreads  men  ej om man vågar gå  med cybergoth stilen . undra hur vadligt det är bed cyberlox och dreads för killar.

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

spacesheep
0

Klart killarna kommer reagera om ni byter utseende sådär. Vissa tycker att det är jättesnyggt medan andra backar - så är det ju bara. Vill du att han ska gilla dig för den du är, eller för den han tror att du är då? Om du verkligen ska kunna ha ett förhållande med killen så måste du ju våga visa vem du faktiskt är :)

Jag har själv gått i skola med en alternativ stil, och det var väl ingen dans på rosor faktiskt. Har ni tillräckligt med självförtroende för att orka ta eventuellt negativa reaktioner så säger jag go for it, men är ni väldigt osäkra kanske ni ska börja lite i taget och se hur ni blir bemötta.

powerofthebass
0

#4  , självförtroendet är la lågt  men jag ser det som att utmana sig själv , folk runt om mig ser mig som den lugna killen som alltid är snäll.  men jag vill ju klä mig  i cybergoth temat   undra bara om det skulle finnas fler personer som har den stilen  då

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

spacesheep
0

#5 Det beror på vart man bor. Vet flera killar som klär sig så, och som går till skolan likadant. I min skola är det väl 3-4 st. Man ska ju känna sig bekväm i det bara då :)

[Pom]
1

Tack så jätte mycket för allt stöd från er alla, det är såklart att jag ska ha dom till skolan! Om han inte gillar det så är det hans problem inte mitt. Jag gillar verkligen den här annorlunda stilen, om man säger så, och jag är nöjd bara jag trivs i det. Hade bara en liten svacka i självförtroendet :3

spacesheep
2

#7 You go girl! Tycker också att det är skitsnyggt när man lyckas få ihop en stil rätt, särskilt emo/goth kan bli grymt. Hoppas att du trivs bra i dreadsen nu, och håll huvudet högt. Många kommenterar elaka saker bara för att de vet med sig att de själva aldrig skulle våga sticka ut ur mängden ;)