Hår iFokus

Hår

Etiketter: färgblekningtoning
Läst 1363 ggr
vilsenkattunge
0

Resan till det blonda riket!

Hej allihopa!

Jag behöver så mycket hjälp jag bara kan få för som ovanstående håller jag på att bli blond. Jag har i över ett halvår tonat mitt hår rött och även jag vet att det inte är dem bästa förutsättningarna vid blekning! Men jag har iallafall påbörjat denna resa med att bleka slingor två gånger, blekt med citron 3 gånger och använt silvershampoo. Jag sover såklart med hårinpackning med jämna mellanrum! Men mitt hår har nu en rosa-röd-orange-blond färg! Och inte blond, haha!

Men jag skulle vilja ha så många tips som möjligt för att få mitt hår att bli blondt! Tack på förhand everyone!

regnbågsbron
0

Är inte speciellt ''hajj'' på detta men för mig fungerade avfärgning och massor av tid.

Jag föddes platinablond, men färgade tyvärr mitt hår nästan svart en gång. För att få bort det mörka fick frisören färga av håret( dvs, ta bort pigment) det fick frisören göra 2 gånger och sedan slingade jag håret ett par gånger. Nu har jag fin blond nyans, dock lite guldigt som jag inte vill ha .

Men , rådfråga frisör, gör inte allt på en gång, utan ta det i omgångar då mår håret bättre. Det är en lång process..

vilsenkattunge
0

Ok, tack för tipsen :D