hårKRIS!! Hjälp!!!!
Jo.. Mitt stackars hår är totalförstört..
- Jag han toppa det med händerna, drar jag handen igenom det eller borstar så har jag massvis med olika långa hårbitar som bara frasats sönder
- Det ser ut som att det är uppklippt - jag vet inte om det är för att det gått av eller för att det är nytt hår som är påväg att växa ut *hoppas*
- Där hårstråt gått av (dvs på varje hårstrå förutom i luggen) är det som en vit prick längst ut..
- Så dålig kvalité att jag tog den lättaste bruna toningen som skulle tvättas ut snabbt på mitt blond-blekta hår men toningen sögs rätt in i håret och har inte blekts mycket på en månad..
Detta pga att jag blekt det med starkaste avfärgning tusen ggr.. SUCK!
Jag har ganska sk "fint" hår, så det är inte så tjockt. Tanken var att spara ut det, jag vill verkligen INTE klippa av det
Jag har börjat med Balsam metoden nu sen nån vecka, men tränar mer eller mindre varje dag så jag tvättar det tre ggr i veckan, det ser ok ut efter tvätt men såfort jag å sambon haft en het stund å jag legat underst - eller om jag haft flätor så ser det ut som ett fågelbo som inte går att få fint om jag inte tvättar det igen..
Alltså har jag haft flätor blir det inte bara "krusigt/vågigt" utan total frizz-risigt..
Har mest utsläppt eller flätat för att slita så lite som möjligt på det. Kör ALDRIG (har inte gjort heller) med hårspray eller hårtork.
Var hos en frisör som sa att jag skulle köra med inpackning i massor och om en månad toppa ca 3 cm, men hela håret är risigt - förutom det längst upp som luggen mår ju helt bra.. Å jag har väll ca 45cm långt hår..
Mina blonda dagar är över, ev måste jag färga en gång till för att fåtill min naturliga rödbruna/råttfärgade…
Har kört med alla möjliga inpackningar och oljeinpackning och visst ser det ok ut i en dag, men inte mer. Men det går ju alltid av..
Är väldigt torr av mej överlag - även huden men håret är extremt skört och torrt…
HJÄLP pliiis!
Om du behöver hjälp, lyssna på vad du själv säger. Du har avfärgat ditt hår tusen gånger -SLUTA med det!
Ditt hår är torrt, så då behöver du återfukta det, lyssna här på din frisör, du behöver göra något åt det, inpackningar kan vara värt att pröva. Du säger att du i övrigt är torr, då kanske du kan ta ett bad med Olja i, samtidigt som du gör en oljeinpackning i ditt hår.
Tack för ditt svar. Men du läste nog inte vad jag skrev riktigt..
Jo jag läste vad du skrev, och jag svarade på det som jag tyckte att du frågade efter.
Vad var du ute efter, om mitt svar inte handlade om det du ville veta?

Följ frisörens råd, dvs inpackningar och återfuktande! Och klipp ofta så slipper du klippa mycket på en gång. Ett trasigt hårstrå blir aldrig helt av sig själv utan fortsätter gå sönder om du inte klipper det med en bra sax ( en dålig trasar bara sönder håret igen).
Helt enkelt, följ BM och klipp ofta!
hår kan tyvärr aldrig lagas så det är bara att klippa av det trasiga som gäller tyvärr.. du vill ha långt hår - ricinolja har hjälpt många på så vis att håret växer fortare - googla det! helt rätt med Balsammetoden :) var då bara noga med om du köper inpackning - att den stämmer överens med BM, men det vet du ju säkert redan ;) kan rekommendera en SMT-inpackning, gå med på nopoo.se, där finns en massa roliga recept och tips om både kropp och går son är förenat med BM :) finns även en nopoosida på facebook som jag varmt kan rekommendera :)