Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 4311 ggr
[Isalin]
2012-01-12 20:54
0

Ojämn hårfärg

Hittar inga inlägg som svarar på min fråga, så gör ett nytt.

Det är så att jag har blekt mitt hår från brunt (ganska mörkt) till blont, hemma. Har blekt det 2"½" gånger. Först blev det såklart orange, mörkare i längderna och ljusare uppe på huvudet. Sen efter blekningarna blev det ljusare och jag hade i silvershampo och 2 gånger har jag haft i askblond hårfärg. Nu är det fortfarande mycket ljusare på huvudet och mörkare i längderna, dock inte så orange längre. Jag har kommit fram till att jag inte passade så jättebra i ljusare blont hår, så har bestämt mig för att köra på mörkblont istället. Nu har jag då köpt färg och allt, men, om jag bara färgar det nu kommer inte ojämnheten fortfarande vara kvar? Alltså ljusare på huvudet och mörkare längre ner, fast i en annan nyans. Eller finns det något speciellt sätt jag ska färga det på, t. ex ha hårfärgen längre i hårbotten för att det ska bli jämt?

Tacksam för svar.
/Caisa

Alex
2012-01-13 01:55
0

Jo, det kan troligtvis bli ojämnt sen också, beroende på hur mycket skillnad det är. Dock tycker jag att det bara kan bli en snygg effekt av det för det mesta. Glad Något mer du ska tänka på när du färgar blekt hår är att ett blekt hår är skadat, skört och öppet, vilket gör att det suger åt sig färg snabbt och ordentligt. Så gå inte på verkningstiden, utan håll koll på håret, så det inte blir för mörkt. Du har ju även risken att det blir grönskiftande om du har blekt bort dina röda pigment och lägger i en mörkare färg utan rött.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Isalin]
2012-01-14 23:52
0

Hej, tack för svaret :) Jag färgade som vanligt i alla fall och det blev fint, så jag är nöjd ^^

Alex
2012-01-15 00:11
0

Vad bra! Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst