Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 3446 ggr
[M1nho]
0

Skiftningar i grönt..

Mitt hår är inte grönt så ni inte tror det utan ljus brunt. Dock  i en del ljus har jag märkt att håret kan skifta i en svag nyans av grönt. Ingen har sagt något men jag kan själv se det i spegeln och det är väldigt fult och störande Obestämd Tror det kan vara vattnet hemma som gör det då vi har egen brunn

Läst att man kan köra med askorbinsyra även att tomatpure inpackning ska funka. Någon som testat något av? Vilket skulle ni rekomendera i så fall. Sen så har jag bara läst om dom med blont hår men mitt är mörkare så undrar om det fortfarande skulle funka.

jagga-ewe
0

Jag är ingen hårexpert, men en kompis på högstadiet hade det problemet. Fast i hennes fall var det ett tydligt grönt skimmer i håret. Hon hade oxo ljusbrunt, eller vad man ska säga. Så där halvmörk som alla svenskar som inte är blonda är… Eller nåt. Iallafall. I hennes fall berodde det på att de hade massor kalk i vattnet. Hon samlade regnvatten o tvättade med, för att slippa sin gröna aura. Men rent teoretiskt borde väl askorbinsyra, eller citronsyra, funka lika bra, det är ju surt medan kalken är basisk. Borde neutralisera det hela. Tomatpuré är oxo surt, så det är samma sak där. Jag har dock ingen aning om vad det kan ha för andra, negativa, inverkningar på håret. Det får nån som vet mer svara på.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Gudris
1

Hittade den här tråden på lockig.se, så testa askorbinsyra du!

[M1nho]
0

Okej, tack för era svar. Ska köpa askorbinsyra och testa imorgon.