Hår iFokus

Hår

Etikettövrigt
Läst 6802 ggr
[Northbridge]
0

Hur ska jag få bort lockarna?

Jag permanentade mitt hår för nästan ett år sedan, har rätt lång utväxt, men rätt mycket lockar kvar, så nu ser det bara fult ut. Lockarna är väldigt starka, och liknar mer "riktiga" än "falska" - enligt folk som kommit fram och berömt mitt hår….

Jag är nu riktigt trött på håret, och skulle vilja behöva bli av med lockarna. Hur? Jag har ingen tid att stå och platta det var dag och jag vill heller inte klippa av allt mitt hår, då jag har rätt långt hår..

Snälla! HJÄLP.

[Mirka]1
0

Rakpermanent kanske? Sliter dock som inåt …. på håret men om du inte orkar platta det varje dag så vet jag ingen annan utväg.

Cazzos
0

Varför gillar du inte dina lockar? Lockigt hår är så fint.
Jag har naturligt spikrakt hår men skulle gärna vilja ha skruvlockar..

[Northbridge]
0

#1: Jo, men vad kostar det inte att permanenta det rakt? :s

#2: Jag saknar mitt spikraka hår… Går att klippa sig i roligare frisyrer då… Nu när jag har lockigt ser man knappast att jag ens har klippt mig, även om jag klipper uppklippt osv.. :/

Cazzos
1

#3 Jaha, vad tråkigt att det blev så Obestämd Jag trodde att du mest var trött på lockigt hår bara Glad

Vet inte hur du ska gå tillväga, men rakpermanenta håret kostar pengar och det blir ju inte permanent, håret går väl tillbaka efter 6-12 månader?

Och håret slits ju väldigt mycket.
Ett tips är att göra olika håruppsättningar och frisyrer, istället för att klippa dig. Jag tror säkert att folk kommer att märka att du gjort något med håret då Glad

Chamy
0

#4 En permanent är permanent, med andra ord så måste du klippa bort det för att det ska försvinna.

#0 Det enda du kan göra är att klippa bort det. Jag har aldrig hört någon som har rakpermanentat en tidigare lockpermanent, så jag har ingen aning om vad resultatet skulle bli. Det kan dock vara värt att kolla med en frisör som utför permanenter för att se vad de säger angående detta.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus