Fett hår
Min lillasyster som är 11-år och som kom in i puberteten för några år sedan har väldigt fett hår.
Enda sen hon nådde puberteten ser det ut som att hon har badat i stekfett redan en dag efter tvätt. Hon har långt skandinaviskt hår, dock väldigt dålig kvalitet, även om hon klipper det. Det blir lätt tuggummiaktigt och stripigt även om hon kammat det 5 timmar innan. Så blir det trots Balsam och trots att hon klipper det, några veckor efter klippningen är det lika slitet igen.
Hon duschar håret var 3-4 dag men det hjälper inte att duscha håret mer sällan/oftare. Vanliga schampon för fett hår hjälper inte.
Jag tycker så synd om flickan.. Vad kan hon göra för att detta ska bli bättre? Så tråkigt för henne att gå runt med hår som ser hemskt och otvättat ut. Speciellt i den åldern.
Hon kan sätta upp håret i hästsvans mellan tvättarna så kanske det inte syns lika mycket 
Jag har också problem med fett hår, men det är bara att bita ihop och göra det bästa av situationen. Nu är flickan trots allt 4 år yngre än mig, och jag får bara lite flottigare hår dagen efter, så jag tvättar håret varannan dag (kör med balsammetoden).
Det är naturligt men ack så jobbigt 
Torrshampo ? Kanske kan fungera
Balsammetoden? Det funkade för mig när jag var bacon-head ;)
För mig är det nästan tvärtom. När mitt hår var som värst, kunde jag inte ha Balsam i, det blev för fett då, så jag fick "torka ut" mitt hår, men jatycker dock att ni bör prova ovanstående förslag.
För mig tog det 2v innan det började vända. Så det kan ta en stund :)