Stor chans att håret blir gult?(blekning)(bråttom)
Hej hopp. Jag var riktigt blond i somras sen färgade jag bara över med brunt utan rött så har väldigt tråkig hårfärg just nu. Och antingen ska jag bleka slingor (h&ms slingor) eller färga det mörkare. Bara det att tror ni att slingorna blir gula? om ni kollar på bilderna så ser ni kanske att jag inte har så mycket rött i utan bara brunt.
Hur tror ni resultatet hade blivit? MVH
Jag tror tyvärr att det är stor chans att de blir orange-aktiga. Brukar bli så när man bleker brunt hår oavsett hur lite rött man tror att det är i. Har egen erfarenhet så det skriker om det, gick från nästan exakt din hårfärg till slingblond i somras, och de första slingningarna var inte vackra kan jag säga. Mycket rött! :P
#2 Jag har väl några bilder på de olika skedena faktiskt! Jag slingade ungefär varannan vecka i några månader så att det stegvis skulle bli ljusare. Här ser du det "orangea" jag pratade om, en tjock slinga i luggen! Det var så det såg ut efter den första omgången, inte så fagert om jag får säga det själv :)
Ja lite gult är det, vilket märke använde du? Är inte villig att lägga pengar hos frisören då det faktiskt brukar bli bra när jag färgar hemma. Slingade du med hätta?
#4 Ja, det var orange på de mörkare ställena och gult på de ljusare. Efter några slingningar ordnade det sig dock, men det var ju lite jobbigt att gå med det fula håret så länge då. På bilden ser du hur det såg ut mellan 3:e-5:e blekningen, då såg man inte vart slingorna började eller slutade, och håret var i helhet mycket ljusare och snyggare!
Jag använder mig som alltid av Moods slingblekning, den ljusaste. Blekte med hätta gjorde jag! Jag har bara dåliga erfarenheter av frisör själv, och klipper mig inte ens där längre, men jag vet att många andra fått mycket bättre resultat där än i hemmet, särskilt när det gäller blekningar.