HJÄLP!! Färga...
Hej!
Behöver lite tips nu… Håller på att färga håret från Dark Chili Chocolate och ska ha blont hår. Har blont egentligen. Nu när jag avfärgar/bleker blir håret orange. Måste jag fortsätta avfärga håret tills det blir blont eller vad ska jag göra?
Avfärgning tar bara bort hårfärg som man färgat med. Det gör inte håret ljusare. Så om du vill bli blond så måste du bleka håret. Jag föreslår att du går till en frisör för att det ska bli bra.
God Jul! 
Jag har haft blont hår tidigare. Det är typ orange nu…
Du färgade håret med en permanent färg antar jag. Att du ska få tillbaka exakt den färg du hade innan kan du nästan glömma, tyvärr.. Vill du ha det blont igen måste du bleka, bleka och bleka för att få ur färgen och sedan är det väl silverschampo som gäller när det är ljust nog om det fortfarande är orange. Skulle rekommendera att du besökte salong då det är svårt att få en blekning bra när man inte är särskilt erfaren.
Ja, jag antar att jag får gå till frisör isåfall. Är rädd att håret ska gå av! Har just nu en jämnt ton i håret, får väl ha såhär ett tag innan jag besöker frisör. Vill inte ha det super blont utan mer ljust. :) Eller ljusare.
#4 Låter som ett bra val! Allt för många gånger folk blonderar sig så illa hemma att de får klippa av det istället :/